
Źródło: Spółka
– Co prawda sprzedaż obu gier w okresach okołopremierowych była nieco słabsza niż zakładaliśmy, to z satysfakcją odnotowujemy, że fani dobrze reagują na pierwsze promocje cenowe. To powinno przełożyć się pozytywnie na sprzedaż w długim, kilkuletnim horyzoncie – mówi Przemysław Marszał, prezes zarządu 11 bit studios.
Jak zaznacza spółka, zgodnie z oczekiwaniami wypadła za to niedawna premiera „Indiki”, która w wersji na komputery PC zadebiutowała 2 maja a w wersjach konsolowych 17 maja bieżącego roku.
– Tytuł zbiera świetne noty recenzentów i fanów i doskonale uzupełnia nasze portfolio produkcji „meaningful entertainment” – zauważa Marszał.
Deklaruje, że ta niewielka, jeśli chodzi o zaangażowanie kapitałowe spółki inwestycja, zwróciła się już w całości. Według przedstawiciela 11 bit studios, o tegorocznych wynikach będą przede wszystkim decydowały zbliżające się premiery Frostpunka 2 i The Alters. Pierwsza z gier trafi na sklepowe półki, w wersji na komputery PC i Mac, 25 lipca. Premiera The Alters planowana jest niewiele później, również w III kwartale tego roku. Ten tytuł w dniu premiery będzie równocześnie oferowany w wersji na komputery PC oraz konsole Xbox X/S oraz PS5. Obie produkcje, zgodnie z podpisaną w zeszłym roku umową z Microsoft Corporation, już w dniach swoich premier będą dostępne w usłudze Game Pass prowadzonej przez amerykańskiego partnera.
– Dokładamy wszelkich starań, żeby zarówno „Frostpunk 2” jak i „The Alters” prezentowały jak najwyższą jakość techniczną, balansową oraz oczywiście dostarczały dużo emocji i przyjemności podczas rozgrywki – oznajmia prezes.
Zapewnia, że prowadzone w trybie ciągłym testy wewnętrzne i cykliczne testy zewnętrzne pozwalają spółce zaadresować z wyprzedzeniem wszystkie uwagi zgłaszane przez szerokie grono osób, w tym testerów i graczy, którzy zdecydowali się nabyć edycję Deluxe Frostpunka 2. Posiadacze tej wersji mogli już w kwietniu, przez jeden tydzień, swobodnie testować fragment rozgrywki. Frostpunk 2 jest jednocześnie pierwszą w historii grą 11 bit studios dostępną w przedsprzedaży.
– Decyzję o jej uruchomieniu, z perspektywy kilkutygodniowych doświadczeń, możemy oceniać jednoznacznie pozytywnie. Podobnie jednoznacznie pozytywnie oceniamy decyzję o organizacji, również po raz pierwszy w naszej historii, dwudniowych pokazów Frostpunka 2 i The Alters dla przedstawicieli mediów branżowych i influencerów – wskazuje Marszał.
Na zaproszenie 11 bit studios do Warszawy w dniach 16-17 maja odpowiedziało blisko 100 gości z całego świata, w tym z USA, krajów Europy Zachodniej, ale też z Japonii, Brazylii czy Australii. W evencie brali udział przedstawiciele wszystkich topowych mediów growych, w tym: IGN, GameSpot, PC Gamer czy Rock Paper Shotgun. Relacje z eventu będą dostępne już za kilka dni, po wygaśnięciu embarga informacyjnego.
– Dla The Alters embargo zniknie już w piątek, 24 maja. Dla Frostpunka 2 będzie to poniedziałek, 27 maja – precyzuje prezes.
Prowadzona kampania marketingowa, która według Marszała dopiero nabiera dynamiki, ma pozytywne przełożenie na zainteresowanie fanów zarówno „Frostpunkiem 2” jak i „The Alters”. Pierwsza z produkcji jest obecnie trzecią najbardziej oczekiwaną grą na platformie Steam (na tzw. wishliście). The Alters zajmuje 70. pozycję w zestawieniu i systematycznie pnie się w górę.
– A co ważne, w przypadku obu tych tytułów mamy przed sobą jeszcze wiele zaplanowanych akcji marketingowych – mówi przedstawiciel spółki.
Wsparciem wyników 11 bit studios, w nieco dłuższym horyzoncie, będą wydawane płatne dodatki (DLC), edycje gier na kolejne platformy sprzętowe oraz, oczywiście, premiery nowych tytułów. Jeszcze w 2024 roku swój debiut będzie miała Creatures of Ava, za którą to produkcją stoją hiszpańskie studia Inverge i Chibig. W 2025 roku planowane są premiery kolejnej gry własnej spółki, czyli „Projektu 8” (nazwa kodowa) oraz „Botin” (również nazwa kodowa). Producentem drugiego z tytułów jest Digital Sun. Hiszpańskie studio było twórcą „Moonlightera”, dużego sukcesu wydawniczego 11 bit studios.