PKP Cargo planuje w I połowie 2015 r. przejąć do 50 proc. udziałów w spółce Pol-Miedź Trans. Dzięki temu Cargo uzyska kolejne źródło stałych przychodów, dodatkowe kontakty handlowe, a także zwiększy skalę działalności. Zgodnie z planami większościowym udziałowcem w spółce pozostanie KGHM, a Pol-Miedź Trans skoncentruje się na działalności kolejowej. Wygląda na to, że wszystko jest już dogadane.
– Będziemy kontrolować część kolejową, natomiast działalność obrotu paliwami oraz transport samochodowy włączymy do innych spółek w grupie. – powiedział Marcin Chmielewski, wiceprezes KGHM.
Prace związane z wejściem kapitałowym PKP Cargo do PMT rozpoczęły się we wrześniu i toczyły się równolegle z procesem wydzielania ze spółki Pol-Miedź-Trans działalności związanych z zarządzaniem paliwami i przewozami autobusowymi. Podział PMT ma zakończyć się w pierwszym półroczu 2015 r.
Pol-Miedź Trans prowadzi działalność w zakresie transportu samochodowego i kolejowego, handlu produktami naftowymi oraz remontów pojazdów kołowych, szynowych, maszyn i urządzeń, a także działa na rynku spedytorskim. Według danych za 2013 rok, udział PMT w polskim rynku kolejowym wg przewiezionej masy towarów wynosił 2,4 proc., a według wykonanej pracy przewozowej 2,1 proc. PKP Cargo w przejmowaniu kolejnych konkurentów upatruje sposobu na problem topniejącego udziału w przewozach ładunków. W I półroczu spółka przewiozła 46,7 proc. całości masy transportowanej po torach, podczas gdy w 2013 r. miała 48,63-proc. udział w rynku.
Zaledwie kilka dni temu PKP Cargo poinformowało o zamiarze przejęcia CTL Logistics, piątego przewoźnika na polskim rynku pod względem wykonywanej pracy przewozowej. Chce też rozszerzyć swoją ofertę w Czechach przejmując spółkę Advanced World Transport z 8-proc. udziałem w tamtejszym rynku. Oby nie zakończyło się to jak w przypadku Lotos Kolej, której władze na początku tego roku odrzuciły umizgi narodowego molocha.>> Zobacz także: PKP Cargo wzięło na celownik konkurencyjne CTL i AWT