W III kwartale CCC zanotował 40,2 mln zł zysku netto, poprawiając się o 59 proc. w ujęciu r/r. Zysk EBITDA był wyższy o 40 proc. i wyniósł 60,2 mln zł. W obu wypadkach warto odnotować dużo wyższe zarobki od przewidywań analityków – na poziomie netto o 39 proc., a zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację o 17 proc.
Przychody grupy w okresie lipiec-wrzesień ukształtowały się na poziomie 474 mln zł (wzrost o 13,9 proc. r/r) i były zgodne z konsensusem PAP na poziomie 472 mln zł.
– Główną przyczyną lepszych wyników jest marża brutto ze sprzedaży na poziomie 54,9 proc. wobec 46,8 proc. w III kwartale 2013 r. Silne przekroczenie oczekiwań rynkowych i wypracowanie po trzech kwartałach 110,4 mln zł zysku netto nie przekreśla szans na zrealizowanie w całym 2014 r. 190,7 mln zł zysku netto, czego oczekuje rynek. W IV kwartale 2013 r. spółka wykazała 77,2 mln zł. Czwarty kwartał jest historycznie kluczowym kwartałem dla realizacji rocznego wyniku netto, przy czym październik br. był umiarkowany pod względem dynamiki przychodów. – ocenia Sobiesław Kozłowski, analityk DM Raiffeisen Bank Polska.
>> W serwisie niebawem pojawią się najnowsze dane finansowe spółki >> Zobacz jak zmieniły się podstawowe wskaźniki CCC po wynikach za III kwartał
Niedawno spółka podała wyniki sprzedażowe za październik. Miniony miesiąc przyniósł 10,2-proc. poprawę przychodów w ujęciu r/r do 248,9 mln zł. Oceniając ten wynik trzeba mieć na uwadze 20-proc. tempo wzrostu powierzchni handlowej CCC. Należy też zdawać sobie sprawę, że w tym roku ciepła pogoda nie zachęca klientów do zakupu kolekcji jesienno-zimowych. Widać to było już we wrześniu, kiedy sprzedaż CCC spadła w ujęciu r/r o 14,4 proc. Narastająco od początku roku przychody obuwniczej grupy wzrosły o 22,8 proc. do 1,579 mld zł.
Dziś akcje CCC zyskują na wartości próbując sforsować 130 zł. Tegoroczna stopa zwrotu dla notowań spółki nieznacznie przekracza 10 proc. na plusie.