AmRest według wstępnych wyników w I kwartale uzyskał 858 mln zł przychodów, co dało wzrost r/r o 14,4 proc. i o 13,6 proc. walutach obcych. Grupa zwiększyła sprzedaż na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej o 15 proc. do 513,5 mln zł. Jeszcze mocniej wzrosły przychody na rynku hiszpańskim – o blisko 21 proc. do 197 mln zł. W dywizji nowe rynki dynamika sięgnęła 9 proc., a wartość sprzedaży ukształtowała się na poziomie 5,9 mln zł. Najsłabiej pod tym względem wypadł rynek rosyjski – wzrost o 1,9 proc. do 89 mln zł.
– W naszej ocenie, AmRest powinien pokazać dobre wyniki za I kwartał 2016 r. Oczekujemy poprawy na większości rynków, poza rynkiem rosyjskim. Na poziomie przychodów prognozujemy 14-proc. wzrost w ujęciu r/r. Wynik EBITDA założyliśmy na poziomie 110 mln zł, a netto w okolicach 36 mln zł, co dałoby 30-proc. wzrost r/r. – prognozuje na łamach StockWatch.pl Włodzimierz Giller, analityk DM PKO BP.

(Fot. fb/starbucks)
W środę przed sesją pojawiła się także informacja, że AmRest przejmie sieć Starbucks w Niemczech. Spółka podpisała umowę zakupu Starbucks Deutschland za 41 mln EUR (około 178 mln zł). Niemiecka firma jest operatorem kawiarni Starbucks w Niemczech i zarządza 144 restauracjami. Według przedstawionych szacunków w 2015 r. przychody Starbucks Deutschland wyniosły łącznie około 131 mln EUR, a zysk na poziomie EBITDA ok. 6 mln EUR. Dla porównania ubiegłoroczna EBITDA grupy AmRest wyniosła 104 mln EUR. Spółka osiągnęła cash flow operacyjny ma poziomie 442 mln zł wobec 296 mln zł rok wcześniej. Na koniec grudnia grupa dysponowała kwotą 318 mln zł środków pieniężnych i ich ekwiwalentów. Rok wcześniej było to 257 mln zł.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom AmRestu
Zarząd giełdowej spółki przy publikacji wyników sugerował, że po udanej transakcji przejęcia sieci Starbucks w Rumunii i Bułgarii, AmRest będzie kontynuował działania akwizycyjne w Europie, wzmacniające obecność na istniejących rynkach lub w ramach prowadzonych obecnie marek. Grupa rozpoczął współpracę ze Starbucks w 2008 roku, kiedy otworzył swój pierwszy lokal tej marki w Czechach. Obecnie grupa prowadzi ponad 900 różnego typu restauracji w 12 krajach, pod markami takimi jak KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks.
W środę notowania AmRestu zyskują o ponad 5 proc. W tym roku akcje spółki dały zarobić już 15 proc., a w skali ostatnich 12 miesięcy nawet 70 proc.