W II kwartale 2016 roku CCC wypracowało 864,9 mln zł przychodów. To rezultat o 42 proc. lepszy w ujęciu r/r i zbliżony do konsensusu PAP. Zysk operacyjny w tym okresie zwiększył się o 44 proc. do 138 mln zł, a netto o 25 proc. do 131,6 mln zł. Zyski przeskoczyły prognozy rynkowe odpowiednio o 8,8 proc. i 30,5 proc. >> Komunikat z raportem spółki znajdziesz tutaj.
Wzrosty z II kwartału pozwoliły podreperować słabsze wyniki z pierwszych trzech miesięcy, kiedy obuwnicza grupa zanotowała stratę netto. Powodem była zła pogoda w marcu, która opóźniła start sprzedaży kolekcji wiosennej. Należy też pamiętać o wrażliwości spółek z tej branży na na kurs dolara i euro. Zysk netto w całym pierwszym półroczu wyniósł 113,3 mln zł (+2 proc. r/r), a EBIT to 130,8 mln zł (+24 proc.). Wzrost na poziomie przychodów sięgnął 34 proc. do 1,39 mld zł.
– Wyniki CCC okazały się lepsze od naszych oczekiwań oraz konsensusu, co jest spowodowane znacznie wyższą niż szacowaliśmy marżą brutto ze sprzedaży (wyniosła 54 proc., co implikuje wzrost r/r o 1,6 p.p. oraz jest o 3,9 p.p. wyższe niż nasze przewidywania). To z kolei przełożyło się na 151 mln zł EBITDA oraz poprawę wyniku netto do 131,6 mln zł (w 2Q’16 spółka zanotowała dodatnie saldo z działalności finansowej). Grupie w 1H’16 udało się również poprawić cash flow operacyjny, który był bliski 26,1 mln zł. – komentuje DM BDM.
Największym rynkiem rynkiem sprzedaży detalicznej w sklepach stacjonarnych pozostaje Polska, której udział w 2016 r. wyniósł 55 proc. w porównaniu z 65,5 proc. w 2015 r. Ładne przyrosty sprzedaży widoczne były na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej (+32 proc.) i Europy Zachodniej (+65 proc.). W minionym półroczu grupa zwiększyła powierzchnię handlową o 10 proc. do 406 tys. m2. Na koniec czerwca liczna sklepów wyniosła 734, z czego najwięcej było w Polsce (410), Czechach (79), Węgrzech (61) i Niemczech (51). Coraz ważniejszym kanałem sprzedaży jest e-commerce, którą realizuje spółka eobuwie.pl. Na koniec czerwca wygenerowała 109,3 mln zł przychodów, czyli 7,8 proc. całkowitej sprzedaży w I półroczu 2016 r.
W raporcie zwraca uwagę także wzrost gotówki operacyjnej o blisko 50 proc. do ponad 26 mln zł. Na koniec czerwca spółka dysponowała kwotą 254,3 mln zł środków pieniężnych wobec 340,6 mln zł z końca 2015 r. Wskaźnik zadłużenia netto wzrósł natomoast z 25 proc. do 41 proc., głównie ze względu na zaciągnięcie kredytów na 210 mln zł. >> Więcej o wynikach i wskaźnikach spółki na stronie analitycznej w StockWatch.pl
Notowania CCC rozpoczęły czwartkową sesję od zwyżki. W tym roku spółka jest najszybciej rosnącym blue chipem, a jej walory od początku roku zyskały 33 proc.