Według wstępnych danych, zysk operacyjny 11 bit studios w I poł. 2017 r. wyniósł 3,02 mln zł wobec 7,78 mln zł rok wcześniej. EBITDA skurczyła się r/r z 9,24 mln zł do 3,96 mln zł. Wartość sprzedaży spółka oszacowała na 8,67 mln zł wobec 11,87 mln zł rok wcześniej.
– Głównym czynnikiem wpływającym na niższy poziom zysku netto 11 bit studios SA w I półroczu 2017 roku, w porównaniu z analogicznym okresem 2016 roku, były wysokie, niegotówkowe koszty finansowe (2,58 mln zł) wynikające z konieczności przeszacowania wartości posiadanych przez spółkę aktywów pieniężnych. Wspomniane koszty były pochodną zmian na międzynarodowych rynkach walutowych, na które spółka nie ma wpływu – czytamy w komunikacie.
Sam II kwartał wypadł lepiej. Przychody w ujęciu r/r wzrosły o 12 proc. do 5,8 mln zł, a EBIT o blisko połowę do 4,9 mln zł, i to mimo iż w minionym okresie spółka nie miała żadnej istotnej premiery. Kwartalny zysk netto zamknął się na poziomie 1,3 mln zł.
– Warto zwrócić uwagę, że spółka trzyma koszty w ryzach. Kwartalne obciążenie kosztami operacyjnymi (bez amortyzacji, która jest odzwierciedleniem kosztów produkcji) wzrosło r/r z 2,6 mln zł do 2,7 mln zł. – zauważa Paweł Bieniek, analityk StockWatch.pl.
Skonsolidowany raport 11 bit studios za I półrocze 2017 roku zostanie opublikowany 21 września br. >> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom 11 bit studios
11 bit studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w grudniu 2015 r. Wstępne dane za I półrocze pojawiły się w czwartek po sesji. Tego dnia kurs akcji odbił się od historycznego maksimum na 214 zł. W piątek notowania kontynuują spadki. Rano akcje warszawskiego studia tanieją nawet o 5 proc.