
Maciej Popowicz, prezes zarządu (po lewej), Magdalena Jurewicz, dyrektor finansowy (w środku) i Arkadiusz Pernal, wiceprezes Ten Square Games (po prawej). Fot. spółka.
Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala, twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl). Na rynku głównym studio zadebiutowało w maju 2018 r. Ten Square Games jest też obecnie jedyną spółką z branży gamedev na GPW, która ma politykę dywidendową i dzieli się zyskiem.
– Podtrzymujemy politykę dywidendową, która zakłada wypłatę do 75 proc. zysku skonsolidowanego spółki. Rekomendacja zarządu, która dotyczy wypłaty dywidendy za rok 2018 pojawi się w najbliższych tygodniach – powiedział w rozmowie na żywo Maciej Popowicz, prezes Ten Square Games.
Tworząca gry na urządzenia mobilne firma w całym 2018 roku zarobiła 36,47 mln zł na czysto wobec 8,41 mln zł rok wcześniej. EBITDA wyniosła 45 mln zł (względem 11 mln zł w 2017 r.). Wyniki te były nieco gorsze od rynkowego konsensusu, głównie ze względu na zmiany zasad rachunkowości w grupie. Spółka zaczęła wykazywać przychody odroczone, które są pochodną salda niewykorzystanej wirtualnej waluty na dzień bilansowy.
– Oczekiwania rynku nie uwzględniały wdrożonego w 2018 roku nowego standardu rachunkowości w spółce. Spółka na każdy dzień bilansowy szacuje wykorzystanie wirtualnej waluty – w związku z tym nie wszytko to, co gracz zapłacił w grze jest ujmowane w przychodach. Odroczony przychód wchodzi do rachunku wyników w kolejnym okresie. W związku z tym spółka odracza także koszty prowizji z danych płatności. Szacunek odroczonych przychodów na koniec grudnia 2018 stanowi 1,2 mln zł i stanowi mniej niż 1 proc. przychodów spółki w 2018 r – sprecyzowała Magdalena Jurewicz, odpowiedzialna za finanse spółki.
Pod koniec ubiegłego roku Ten Square Games podpisało z NetEase Online Games umowę na dystrybucję gry Fishing Clash w Chinach. Przed debiutem na największym runku na świecie tytuł przejdzie kosmetyczne zmiany w celu dostosowania go do wymagań konsumentów.
– NetEase będzie odpowiadał za marketing oraz promocję Fishing Clash na rynku chińskim, dlatego będzie ponosił również związane z tym działaniem koszty. (…) Czekamy na decyzję regulatora. Widzimy duże zaangażowanie partnera, w związku z tym jesteśmy optymistyczni, co do rozwoju projektu. Nie mamy informacji, co do miejsca w kolejce – powiedzieli przedstawiciele firmy.
Wraz z ogłoszeniem wyników za 2018 rok, Ten Square Games informowało o postępach prac przy ich nowej grze – Gold Rush (wcześniej Mini-Golf). Tak zwany soft launch gry (czyli testowe udostępnienie jej wybranej grupie użytkowników) odbędzie się w ciągu najbliższych tygodni. Spółka widzi również potencjał w segmencie gier dla kobiet. Mają być to produkcje bazujące na łączeniu casualowych mechanik rozgrywki i najpopularniejszych nisz tematycznych. Obecnie Ten Square Games pracuje nad dwoma takimi tytułami.
– Segment gier kobiecych jest dla nas bardzo interesujący. Mamy dwa tytuły w pre-produkcji w tej tematyce. Widzimy, że w tym temacie dzieje się dużo innowacji, wierzymy, że z naszymi kompetencjami jesteśmy w stanie zaistnieć również w tym szalenie atrakcyjnym segmencie – mówi Maciej Popowicz.
Uczestnicy czatu byli również zainteresowani długofalową strategią firmy oraz tym, jakie cele stawia sobie zarząd na kolejne lata.
– Od lat realizujemy strategię budowy portfolio tytułów utrzymywanych latami, mamy duże doświadczenie w pracy z długowiecznymi tytułami (Let’s Fish ma już 7 lat) jednocześnie mamy również przemyślany zdywersyfikowany pipeline nowych projektów. I to zapewnia nam potencjał organicznego wzrostu, ale nie wykluczamy też wzrostu poprzez współpracę czy akwizycję. Wierzymy, że dzięki naszemu know-how, który zdobywaliśmy przez ostatnie 7 lat jesteśmy w stanie wyprodukować grę, która będzie w TOP 100 Grossing. Przez lata rozwijaliśmy strategiczne kompetencje: BI, Machine Learning, testowaliśmy różne mechaniki gier. W naszej ocenie, będzie to owocować w kolejnych produktach niezależnie od podejmowanej tematyki – dodał Arkadiusz Pernal, wiceprezes zarządu Ten Square Games.