
CI Games finalizuje prace nad Sniper Ghost Warrior Contracts (Fot. mar. prasowe)
Zarząd CI Games tłumaczy tegoroczną stratę malejącymi przychodami ze starego portfela gier oraz dodatkowymi kosztami marketingu związanymi z przygotowaniami do premiery nowej gry. Negatywny wpływ na rezultat netto miały też straty poniesione przez spółki zależne w tym głównie United Label i City Interactive USA Inc.
– Główny wpływ na wyniki finansowe grupy miały cykl życia produktów i zwiększone nakłady marketingowe związane z przygotowaniem do premiery. W bieżącym roku przychody były wygenerowane głównie przez sprzedaż gier z serii SGW oraz Lords of the Fallen – informuje Marek Tymiński, prezes CI Games.
Sytuację finansową uratowała emisja akcji. W I półroczu spółka pozyskała od inwestorów 9,3 mln zł na zwiększenie zespołu deweloperskiego, wsparcie działań marketingowych oraz rozszerzenie portfolio wydawniczego. Obecnie zespół deweloperski finalizuje prace nad najnowszą częścią snajperskiej serii – Sniper Ghost Warrior Contracts. Premiera tytułu zaplanowana jest na 22 listopada.
– Premiera najnowszej odsłony Snipera odbędzie się w okresie przedświątecznym. Będziemy z nią dobrze widoczni na półkach sklepów na całym świecie, poprzez naszą własną dystrybucję w USA oraz sieć międzynarodowych partnerów dystrybucyjnych. – dodaje Marek Tymiński.
CI Games samodzielnie będzie dystrybuował grę na amerykańskim rynku. W pozostałych krajach będzie współpracował z renomowanymi dystrybutorami. Kluczowym partnerem spółki w tym obszarze jest Koch Media, który odpowiada za dystrybucję gry m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii, czy Hiszpanii. W Japonii i Korei Południowej za dystrybucję będzie odpowiadał H2 Interactive Co. Ltd.
CI Games to producent i dystrybutor gier komputerowych, notowany na GPW od 2007 r. (początkowo jako City Interactive). W czwartek na zamknięciu sesji jedna akcja spółki kosztowała 0,92 zł.