
Orange chce uruchomić bank w swoich krajach europejskich do 2025 r. Dywidendy z Orange Polska uzależnione od wydatków na 5G
– Mobilne finanse to jeden z kluczowych segmentów strategii grupy. Orange Bank zapewni unikalne synergie z naszym biznesem telekomunikacyjnym dla naszych klientów. Planujemy uruchomienie banku we wszystkich naszych europejskich krajach do roku 2025 – powiedział Fernandez podczas prezentacji europejskiej strategii Engage 2025 Grupy Orange w Londynie.
COO Europe w Orange Group Jean-Marc Vignolles wskazał, że pozyskiwanie potencjalnych licencji dla działalności bankowej będzie zależeć od przyszłego portfolio usług w danym kraju.
Według jego słów, Orange Bank będzie budowany na platformie technologicznej zaimplementowanej na rynku hiszpańskim. Orange ma oferować kompleksowe usługi finansowe oraz wprowadzać innowacyjne produkty jak np. mobilne ubezpieczenia.
– Celem Orange Bank jest wspierać wzrost bazy przychodowej naszej grupy – zaznaczył wiceprezes.
Jean-Marc Vignolles, COO Europe w Orange Group, oczekuje że Orange Polska będzie kontynuować wzrost przychodów
– Orange Polska to największe aktywo naszej grupy w regionie CEE. Oczekujemy, że jego wzrost przychodów będzie kontynuowany w całym 2019 r. (przy 2,4 proc. wzrostu do 1 955 mln euro w I-III kw. 2019). Orange Polska realizuje skuteczną strategię rozwoju usług konwergentnych, rollout sieci światłowodowej, jak również wzrostu usług TV, a także usług ICT. Orange Polska przeprowadził również udaną transformację, która zaowocowała znaczącą redukcją kosztów. Ponadto agresywny program sprzedaży nieruchomości uwolnił dodatkowe środki na inwestycje – powiedział Jean-Marc Vignolles podczas prezentacji europejskiej strategii Engage 2025 Grupy Orange w Londynie.
Jak podkreślili przedstawiciele Orange Group, potwierdzono dane z grudniowej prezentacji strategii Orange Group, gdzie wskazywano, że Polska i Rumunia, stanowiące kluczowe rynki w grupie krajów określanych przez grupę jako „Europa” (bez traktowanych oddzielnie Francji i Hiszpanii), mają osiągać średnie roczne wzrosty przychodów i silne EBITDAal.
Orange Polska (wg danych na koniec września 2019) oferuje usługi konwergentne dla 1,33 mln klientów, światłowód FTTH dla ok.0,5 mln klientów, usługi TV dla 979 tys. klientów. Z kolei baza klientów usług mobilnych sięga 15,14 mln klientów, w tym kontraktowych 8,5 mln, usługi stacjonarne to 2,59 mln klientów.
W kwestii wypłaty dywidendy z Orange Polska Jean-Marc Vignolles twierdzi, że będzie ona uzależniona od ostatecznego oszacowania wydatków inwestycyjnych na 5G.
– W kwestii dywidendy z Orange Polska nie będzie z naszej strony żadnej decyzji zanim nie będziemy chociażby znać dokładnych wydatków inwestycyjnych w związku z 5G – powiedział Vignolles dziennikarzom podczas prezentacji europejskiej strategii Engage 2025 Grupy Orange w Londynie.
W połowie ub.r. prezes Orange Polska Jean Francois Fallacher wskazywał, że powrót do dywidendy w 2021 roku jest „coraz bardziej prawdopodobny”, ale zależy od ostatecznej ceny za częstotliwość 5G.
Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, dostępu do internetu, TV oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP). Spółka jest notowana na GPW od 1998 r.