PARTNER SERWISU
gnjupkba

Carbon Studio skokowo zwiększyło zyski w 2019 r.

Omawiane walory:

Developer gier i technologii VR potroił zysk netto. W całym 2019 r. wypracował 1,1 mln zł. W piątek kurs akcji Carbon Studio rośnie o 6,3 proc. do 54 zł.

carbon, studio, gaming, vr, wyniki, akcje

Fot. Carbon Studio

Spółka zanotowała także r/r blisko trzykrotny wzrost przychodów netto, w 2019 roku wyniosły ponad 2 mln zł. Ubiegły rok był dla studia okresem wzmożonych działań biznesowych. W pierwszym półroczu studio przeprowadziło pierwszą publiczną emisję akcji, z której pozyskało 2,7 mln zł brutto. W grudniu spółka zadebiutowała na rynku NewConnect. Kapitalizacja Carbon Studio wynosi dziś 74 mln zł, co daje blisko trzykrotny wzrost w odniesieniu do jej wartości z dnia debiutu.

– Ubiegły rok okazał się dla nas przełomowy. Efekty naszej pracy widać we wzroście wyników finansowych. Wypracowane w ubiegłym roku przychody netto ze sprzedaży przekroczyły 2 mln zł. Dało to blisko trzykrotny wzrost w porównaniu do wyniku uzyskanego w 2018 roku. Zysk netto osiągnął 1,1 mln zł, co oznacza, że zanotowaliśmy wzrost o 230 proc. więcej niż rok wcześniej – informuje Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio.

– Przełomowym wydarzeniem dla naszego studia był debiut na rynku NewConnect. 18 grudnia staliśmy się pierwszą firmą VR, która weszła na polską giełdę. – dodaje Błażej Szaflik.

Cena akcji w dniu debiutu wzrosła do 21,35 zł.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

W pierwszym półroczu ubiegłego roku spółka przeprowadziła publiczną emisję akcji (IPO), w ramach której pozyskała od inwestorów 2,7 mln zł brutto. 1,8 mln zł przeznaczono na cele produkcyjne.

– IPO pozwoliło nam rozwinąć skrzydła i zintensyfikować prace nad grą z uniwersum Warhammera: Age of Sigmar. Oficjalną umowę licencyjną na realizację tego tytułu zawarliśmy z Games Workshop we wrześniu 2019 roku – dodaje Błażej Szaflik.

Games Workshop to wiodący wydawca miniaturek i gier bitewnych. Wartość rynkowa spółki, notowanej na londyńskiej giełdzie wynosi ponad 10 mld zł. Age of Sigmar będzie dostępna na wszystkich głównych platformach VR na przełomie 2020 i 2021 roku.

– Emisja akcji umożliwiła nam także kontynuację popularnego cyklu gier z naszej autorskiej serii The Wizards. Pod koniec roku zdecydowaliśmy się na stworzenie kolejnej części pod tytułem The Wizards – Dark Times, początkowo miał to być jedynie dodatek do podstawowej wersji gry – komentuje Aleksander Caban.

Premiera tytułu odbędzie się 4 czerwca. Gra będzie dostępna w wersji na Steam, Oculus Store i Viveport.

W minionym roku na rynku pojawiła się także wzbogacona wersja podstawowej gry The Wizards, pt. The Wizards – Enhanced Edition. W nowej wersji spółka dodała m.in. nowy poziom wydłużający kampanię fabularną oraz nowe języki: angielski, francuski, niemiecki, rosyjski, hiszpański, japoński czy chiński. Odświeżoną wersję gry udostępniono na platformę Sony PlayStation4 i PSVR, a dotychczasowi posiadacze The Wizards otrzymali grę jako darmową aktualizację. W efekcie tytuł, pozwalający graczowi wcielić się w potężnego czarodzieja, ukazał się globalnie na wszystkich znaczących platformach VR.

– Premiera The Wizards przyniosła nam znaczący zysk, co również wpłynęło na osiągnięcie pozytywnych wyników za 2019 rok. Warto też dodać, że The Wizards był pierwszą grą VR, jaka ukazała się na popularnej platformie Oculus Quest – mówi Karolina Koszuta, członek zarządu Carbon Studio.

Szacuje się, że pod względem geograficznym, najwięcej na VR (wirtualna rzeczywistość) i AR (rozszerzona rzeczywistość) wydały w 2019 roku Stany Zjednoczone i Chiny – po ok. 6 mld USD. W Japonii i Europie Zachodniej wydatki na te sektory wyniosły ok. 2 mld USD.

– Dynamika wzrostu rynków VR i AR powinna utrzymać się co najmniej przez kilka kolejnych lat – komentuje Karolina Koszuta.

Carbon Studio specjalizuje się w tworzeniu i wydawaniu gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów technologii XR: Oculus,HTC Vive, PlayStation VR, Microsoft VR, Samsung Gear VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Spółka tworzy wysoko oceniane gry wideo w modelu premium. W celu uzyskania istotnych i trwałych przewag konkurencyjnych w ramach obranej specjalizacji, stale rozszerza know-how z dziedziny tworzenia tytułów XR (wspólna nazwa dla VR i AR). Spółka jest notowana na NewConnect od grudnia 2019 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Historyczny rok dla Carbon Studio

    Rok 2023 był najbardziej dynamicznym okresem w historii polskiego pioniera w obszarze VR-owych gier. Pomimo licznych wyzwań związanych z fuzją z Iron VR, grupa kapitałowa Carbon Studio zakończyła go rekordowym przychodem, który wyniósł 5,63 mln zł, a więc o ponad 20 proc. więcej niż przychód za 2022 r.

  • Carbon Studio za swój główny cel uważa dalszy rozwój uniwersum ‚The Wizards’

    Carbon Studio za swój główny cel z perspektywy nadchodzących gier uważa dalszy rozwój uniwersum "The Wizards" poprzez wsparcie istniejących tytułów, dodatki do nich i nowe platformy oraz nowe projekty związane z serią, poinformował ISBtech członek zarządu Aleksander Caban. Deweloper pracuje równolegle nad projektem VR osadzonym na Dzikim Zachodzie.

  • Carbon Studio: Plan przejścia na GPW jest aktualny, obecnie skupiamy się na działaniach związanych z połączeniem z Iron VR

    Gościem wtorkowego czatu inwestorskiego StockWatch.pl był Aleksander Caban, członek zarządu Grupy Carbon Studio SA. Tematem spotkania było podsumowanie minionego roku oraz omówienie strategicznych celów oraz dalszych kierunków rozwoju.

  • Carbon Studio miało 0,88 mln zł skonsolidowanych przychodów netto w I kw. 2024 r.

    Grupa Carbon Studio zanotowała w I kwartale 2024 r. prawie 0,88 mln zł skonsolidowanych przychodów netto. Spółka kontynuuje wsparcie dla swoich gier oraz pracuje nad nowymi tytułami – najnowszy “Projekt EL”, ma być kolejnym krokiem w eksploracji innowacyjnych rozwiązań w VR. Carbon Studio mocniej angażuje się także w wykorzystanie technologii AI w branży gier wideo.

     

  • Carbon Studio przejmuje Iron VR i podtrzymuje plany przejścia na główny parkiet GPW

    Carbon Studio zakończył proces rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego związanego z połączeniem spółek. W kolejnym kroku Carbon Studio planuje rozpocząć proces ubiegania się o wprowadzenie akcji połączeniowych do obrotu na rynku NewConnect. Celem fuzji jest m.in. uproszczenie struktury grupy, zbudowanie jednego silnego brandu oraz zwiększenie wartości spółki, które jest kluczowe w procesie planowanego przeniesienia akcji Carbon Studio na główny parkiet GPW.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat