
Maciej Zużałek, CEO Ten Square Games.
Ten Square Games to polski producent oraz wydawca gier mobilnych dystrybuowanych w modelu free to play. Jego flagowe tytuły to: Fishing Clash, Hunting Clash, Let’s Fish i Wild Hunt. Spółka ma główną siedzibę we Wrocławiu oraz studio produkcyjne w Warszawie i Berlinie (od 2021). Ten Square Games zatrudnia obecnie ponad 320 osób, a gry tego producenta mają ponad 21 mln aktywnych użytkowników na całym świecie.
– Mocno wierzymy, że TSG jest biznesem wzrostowym. Pracujemy nad szeregiem nowych tytułów, które zapewnią nam kontynuację wzrostów w średnim i długim okresie. W krótkim okresie naszym silnikiem wzrostów jest przede wszystkim Hunting Clash i pracujemy nad powrotem na ścieżkę wzrostów przez nasz flagowy tytuł – Fishing Clash – powiedział Maciej Zużałek, prezes zarządu.
Obecnie kluczowym źródłem przychodów Ten Square Games jest gra Fishing Clash, która w całym 2020 r. wygenerowała 562,3 mln przychodów, czyli o 172 proc. więcej r/r. Studio nieustannie pracuje nad dalszym rozwojem tej gry, rozbudową contentu i poprawą parametrów.
– Wierzymy że Fishing Clash jest produktem wzrostowym i po okresie intensywnego wzrostu w 2020 roku prowadzimy prace nad rozbudową tej gry i powrót na ścieżkę wzrostu – powiedział Bartłomiej Piekarski, Head of Investor Relations Ten Square Games.
Ten Square Games pracuje też nad nowymi grami. Obecnie w produkcji jest 6 tytułów. Najnowszy projekt to Golf Royale, gra mobilna o golfie. Gra jest już w fazie „technical launch”, natomiast faza „soft launch” jest zaplanowana na przełom II i III kwartału 2021 r. Najbliżej premiery jest Undead Clash, shooter o tematyce zombie z mechanikami „clash”. Gra jest w fazie produkcji. Premiera jest planowana na przełom 2021 i 2022 roku. Pozostałe 4 projekty nie mają jeszcze tytułów.
Ten Square Games od dłuższego czasu zapowiada wejście na rynek chiński. W tej kwestii studio ma umowę z lokalnym wydawcą – firmą Netease.
– Jesteśmy w ciągłym kontakcie z naszym chińskim partnerem – Netease. Według nich, Fishing Clash jest w top 5 ich priorytetów wydawniczych na ten rok. Jeżeli nic się nie zmieni w kwestii tempa przyznawania licencji w porównaniu do zeszłego roku, to w tym roku powinniśmy być w Chinach. Zbudowaliśmy dedykowany zespół, który we współpracy z Netease przygotowuje produkt do chińskiej premiery, jesteśmy gotowi by uruchomić go w każdej chwili – powiedział prezes zarządu Ten Square Games.
Istotnym tematem poniedziałkowego spotkania była kwestia akwizycji. Ten Square Games już od pewnego czasu szuka okazji do przejęcia i m.in. od efektów na tym polu uzależnia wysokość tegorocznej dywidendy.
– Jesteśmy na dziś w trakcie kilku rozmów transakcyjnych. Ze względu na liczbę aktywnych potencjalnych transakcji, zdecydowaliśmy się zwiększyć zespół odpowiedzialny za M&A. Interesują nas spółki z segmentu mobile free to play – powiedział Zużałek.
Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.