
Mercator ujawni za 2-3 tyg. nowy segment działalności, mocno pracuje nad M&A
– Chcemy powołać nową działalność – mocno synergiczną z naszą działalnością. W ciągu 2-3 tygodni, może nawet krócej, ogłosimy w raporcie co nowego zamierzamy robić, jak inwestować, co będzie mocno związane z naszym biznesem i co będzie synergiczne na co najmniej dwóch poziomach – powiedział Żyznowski podczas konferencji online.
Prezes wskazał, że spółka ma dużo gotówki, co pozwala myśleć o realizowaniu akwizycji zarówno w Europie, jak też na innych rynkach. Na koniec marca br. grupa dysponowała ok. 663,4 mln zł gotówki netto oraz innych aktywów finansowych (jednostki uczestnictwa funduszy inwestycyjnych).
– To nam pozwala bardzo mocno rozglądać się za obiektami akwizycyjnymi, które by rozbudowały nasz biznes. Mamy bardzo skonkretyzowane kryteria akwizycyjne, wiemy, jakie obiekty w Europie i poza Europą by nas interesowały i jesteśmy w trakcie intensywnych poszukiwań i wstępnych rozmów. Zakładamy, że będziemy ogłaszać opinii publicznej jakieś potencjalne przejęcia, kiedy już nie tylko znajdziemy odpowiedni podmiot, ale też zawrzemy z nim odpowiednie umowy co najmniej na poziomie umowy przedwstępnej – zaznaczył.
Dodał, że spółka prowadzi w Europie i poza nią „intensywny proces zarzucania sieci i poszukiwania leadów”, które by spełniały jej dość konkretne i wyśrubowane parametry i kryteria.
– I jeżeli takie [spółki] będziemy namierzać, a już namierzamy oczywiście, będziemy je analizować i prowadzić rozmowy na temat ewentualnych przejęć, połączeń, aliansów strategicznych itd. Jesteśmy w tym procesie. To jest coś innego od tego nowego biznesu, ale jest z nim mocno powiązane – podkreślił prezes.
Synergia między procesem M&A a nowym biznesem też będzie bardzo duża. Niedługo wszystko się ujawni, podsumował.
W marcu br. Mercator informował, że „z dużym prawdopodobieństwem” zdecyduje się w tym roku na rozwój nowego biznesu, synergicznego z dotychczasową działalnością, który otworzy nowe możliwości, zwłaszcza w zakresie innowacyjności i skalowalności.
Grupa Mercator Medical podaje, że jest liderem w Polsce oraz jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych. Należy do niej zakład produkcyjny w Tajlandii. Grupa działa globalnie w ponad 50 krajach. W 2013 r. spółka zadebiutowała na GPW. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,83 mld zł w 2020 r. W środę przed południem kurs akcji spółki spada o ponad 13 proc., a z jeden walor płacono 267,10 zł.