
Fot. fb/Console Labs
– Podjęliśmy decyzję o ofercie publicznej akcji Console Labs. Zgodnie z harmonogramem, przyjmowanie zapisów na akcje potrwa od 6 do 18 maja. Naszym celem jest umożliwienie ich nabycia szerokiemu gronu inwestorów. Do sprzedaży trafi łącznie 16,5 proc. akcji spółki, w tym pakiet 10 proc. oferuje PlayWay, który po ofercie pozostanie większościowym akcjonariuszem. Ponad 99 proc. pozostałych akcji spółki zostało objęte umowami typu lock-up, co świadczy o zaufaniu naszych akcjonariuszy i wierze w dalszy dynamiczny rozwój spółki – powiedział prezes Marcin Wesołowski, cytowany w komunikacie.
– Sprzedając część akcji spółki tworzymy optymalny freefloat, ale też zostajemy w niej na lata bez dalszych planów jakiejkolwiek sprzedaży – dodał prezes PlayWay Krzysztof Kostowski.
Console Labs ma na swoim koncie kilkanaście zrealizowanych projektów w zakresie portowania gier na konsole, wśród których najważniejsze to „Thief Simulator”, „Ultimate Fishing Simulator” oraz „Car Demolition Clicker”.
– Dotychczasowe wyniki sprzedaży są dla nas zadowalające. Konsolowa wersja ‚Thief Simulator’, sprzedała się w nakładzie blisko 100 tys. kopii, a ‚Ultimate Fishing Simulator’ w 8 tys. egz. w wersji na konsole Xbox oraz PlayStation. Przed nami realizacja kolejnych projektów znanych IP. Jeszcze w tym roku planujemy portowanie kilku gier na konsole, m.in. ‚Tank Mechanic Simulator’, ‚Dieselpunk Wars’, ‚Car Demolition Clicker’, ‚Go All Out’, ‚Skinny & Franko: Fists of Violence’ oraz ‚Mech Mechanic Simulator’ – dodał Wesołowski.
W pierwszych miesiącach 2022 r. zaplanowana jest również premiera gry „Succubus” w wersji na Xbox oraz PlayStation.
– Ze względu na nową generację konsol, wzrost globalnych przychodów w tym sektorze będzie rósł z roku na rok. Cieszę się, że jesteśmy częścią tego perspektywicznego rynku. Każda z przeportowanych przez nas gier będzie dedykowana zarówno starszym, jak i nowym generacjom konsol – dodał prezes Console Labs.
W ramach działalności uzupełniającej, Console Labs produkuje gry własne, które realizowane są w ramach jej spółki zależnej Beast Games – studio zostało powołane w październiku ub. roku. Aktualnie zespół pracuje nad dwoma tytułami.
Console Labs odnotowała 2,7 mln zł przychodów i 1,6 mln zł zysku netto w 2020 r.
Console Labs to spółka specjalizująca się w portingu gier na zlecenie z komputerów PC na inne konsole, takie jak Nintendo Switch, Sony PlayStation PS4 / PS5, Microsoft Xbox One / Series X/S oraz MacO, a także w produkcji i wydawaniu gier we własnym zakresie i na własny rachunek, ze wsparciem głównego akcjonariusza – PlayWay.
PlayWay, który w 2016 roku zadebiutował na rynku głównym GPW, to inkubator zespołów deweloperskich, które tworzą gry komputerowe i mobilne w oparciu o pomysły własne oraz pomysły opracowane w centrali spółki.