
Francois Nuyts, prezes Allegro. Fot. spółka/fb
W I kwartale grupa Allegro miała miała 1,21 mld zł przychodów, 535,5 mln zł skorygowanej EBITDA oraz 269,6 mln zł zysku netto. Na poziomie zysków wyniki okazały się dużo lepsze niż oczekiwali rynkowi eksperci. Konsensus wynosił odpowiednio 1,17 mld zł, 481,9 mln zł oraz 229,1 mln zł.
– Przychody netto w I kw. 2021 r. wyniosły 1,21 mld zł (+61,1 proc. r/r), do czego przyczynił się wzrost wskaźnika Take Rate o 112 pb. r/r do 10,43 proc. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy Allegro.eu w I kw. 2021 r. wyniosła 9,6 mld zł (46,1 proc. r/r) – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Największy, 82,2-proc. udział w przychodach ogółem miał segment marketplace, usługi reklamowe odpowiadały za 8,4 proc. przychodów, własna sprzedaż detaliczna za 4,9 proc. oraz porównywarka cen Ceneo.pl za 4,1 proc.
– Allegro wypracowało naprawdę solidne wyniki w pierwszym kwartale, m.in. dzięki bardzo dobrym rezultatom z działalności reklamowej, a także w związku z pierwszymi przychodami z tytułu współfinansowania przez sprzedawców dostaw do paczkomatów w ramach programu Smart! Przełożyło się to na wzrost przychodów o 61,1 proc., 15 punktów procentowych powyżej wzrostu GMV, przyczyniając się do wzrostu skorygowanego wyniku EBITDA o 50,6 proc. do 535,6 mln zł, pomimo wyższych o 147 proc. r/r kosztów subsydiowania dostaw dla coraz liczniejszego grona klientów Smart! – powiedział dyrektor finansowy Allegro Jon Eastick, cytowany w komunikacie.
Liczba aktywnych kupujących przekroczyła 13,2 mln (+13,4 proc. r/r), a ich roczne wydatki wyniosły średnio 2 880 zł (+38,9 proc. r/r).
– Konsumenci coraz częściej wybierają Allegro robiąc codzienne zakupy. Na koniec I kwartału liczba aktywnych kupujących przekroczyła 13,2 mln, o 13,4 proc. więcej niż przed rokiem. Przeciętne roczne wydatki na jednego kupującego wzrosły do prawie 2880 zł, czyli o 38,9 proc. r/r. Odnotowaliśmy również dwucyfrowy wzrost liczby sprzedawców, w tym zagranicznych, a także liczby ofert. Wyczekując zniesienia obostrzeń dotyczących COVID, jesteśmy przekonani, że dzięki wszystkim zaplanowanym przez nas innowacjom Allegro pozostanie dla konsumentów najlepszym miejscem do robienia zakupów – skomentował prezes François Nuyts.
Wskaźnik Net Promoter Score (NPS) dotyczący obsługi klienta znalazł się w I kw. br. na rekordowym poziomie 77,8.
Fintech Allegro Pay odnotował trzycyfrowy wzrost kw/kw w zakresie kredytów konsumenckich. Wynik NPS ukształtował się na poziomie 87,5.
– Allegro Biznes, nowa platforma B2B dla firm uruchomiona w lutym, została dobrze przyjęta przez użytkowników (zwłaszcza małe i średnie przedsiębiorstwa), a liczba sprzedawców uczestniczących w dedykowanych programach B2B rośnie zgodnie z założeniami – czytamy dalej.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3% rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.