Artykuł sponsorowany
Kilka słów o lejku sprzedażowym
Analizując lejek sprzedażowy mamy wgląd do wielu istotnych informacji związanych z procesem zakupowym. W praktyce oznacza to, że z jego pomocą jesteśmy w stanie dokładnie przedstawić przez jaki przechodzi użytkownik – od momentu zainteresowania daną usługą, albo też produktem, po dokonanie zakupu. Najczęściej mowa jest o przedziale między trzema, a czterema etapami. Możemy spotkać się z ich różnym nazewnictwem, albo też innymi liczbami poszczególnych poziomów, ale koniec końców chodzi dokładnie o osiągnięcie takiego samego celu, słowem – zrozumienie postępowania klienta na różnych etapach przechodzenia przez ścieżkę zakupową. Warto także wiedzieć, że lejek sprzedażowy jest konieczny do tego, aby dokonać segmentacji klientów i jednocześnie do tego, aby tworzyć z nimi relacje.
Oczywiste jest to, że w trakcie promowania strony internetowej docieramy do różnych odbiorców, ale z różnych względów niektórzy z nich nie będą zainteresowani naszym produktem czy też usługą. Nabywcy, którzy jednak zainteresują się nimi będą schodzili w dół lejka, ale to czy rzeczywiście się tak stanie uzależnione jest od wielu czynników. Wśród nich należy wymienić podstawowe takie jak prędkość ładowania się strony, intuicyjność w jej obsłudze czy też to, czy dajemy klientowi możliwość przeprowadzenia bezpiecznej transakcji. Koniec końców koniecznie należy skupić się na contencie, który nie tylko przyciągnie klienta niczym magnes, ale także płynnie przeprowadzi go przez cały proces zakupowy.
Własny lejek sprzedażowy – dlaczego warto go tworzyć?
Tworzenie własnego lejka sprzedażowego to przede wszystkim zdobycie wiedzy na temat tego, które treści są odpowiednie dla danego klienta na różnym etapie podejmowania przez niego decyzji o zakupie produktu tudzież skorzystania z usługi. Jeśli wiemy, jak zwracać się do naszych potencjalnych klientów, to jest to tożsame ze zwiększeniem skuteczności prowadzenia działań promocyjnych. Wśród najczęściej stosowanych lejków sprzedażowych wymienia się model AIDA. W praktyce jest on następująco zbudowany: świadomość/zdobycie uwagi, zainteresowanie/edukacja, zachęta/pożądanie oraz ostatni etap sprzedaż/akcja.