acqjplip
Advertisement
PARTNER SERWISU
hipuzwab

Lejek sprzedażowy – co warto o nim wiedzieć?

Lejek sprzedażowy nazywany także lejkiem konwersji lub lejkiem marketingowym jest bardzo istotnym elementem, który ma wpływ na prowadzenie skutecznej strategii marketingowej. Dotyczy to zarówno działań w małych i średnich firmach, jak i korporacjach. Czym jest lejek sprzedażowy i w jaki sposób należy go tworzyć? Poopowiadamy.

Artykuł sponsorowany

Kilka słów o lejku sprzedażowym

Analizując lejek sprzedażowy mamy wgląd do wielu istotnych informacji związanych z procesem zakupowym. W praktyce oznacza to, że z jego pomocą jesteśmy w stanie dokładnie przedstawić przez jaki przechodzi użytkownik – od momentu zainteresowania daną usługą, albo też produktem, po dokonanie zakupu. Najczęściej mowa jest o przedziale między trzema, a czterema etapami. Możemy spotkać się z ich różnym nazewnictwem, albo też innymi liczbami poszczególnych poziomów, ale koniec końców chodzi dokładnie o osiągnięcie takiego samego celu, słowem – zrozumienie postępowania klienta na różnych etapach przechodzenia przez ścieżkę zakupową. Warto także wiedzieć, że lejek sprzedażowy jest konieczny do tego, aby dokonać segmentacji klientów i jednocześnie do tego, aby tworzyć z nimi relacje.

Oczywiste jest to, że w trakcie promowania strony internetowej docieramy do różnych odbiorców, ale z różnych względów niektórzy z nich nie będą zainteresowani naszym produktem czy też usługą. Nabywcy, którzy jednak zainteresują się nimi będą schodzili w dół lejka, ale to czy rzeczywiście się tak stanie uzależnione jest od wielu czynników. Wśród nich należy wymienić podstawowe takie jak prędkość ładowania się strony, intuicyjność w jej obsłudze czy też to, czy dajemy klientowi możliwość przeprowadzenia bezpiecznej transakcji. Koniec końców koniecznie należy skupić się na contencie, który nie tylko przyciągnie klienta niczym magnes, ale także płynnie przeprowadzi go przez cały proces zakupowy.

Własny lejek sprzedażowy – dlaczego warto go tworzyć?

Tworzenie własnego lejka sprzedażowego to przede wszystkim zdobycie wiedzy na temat tego, które treści są odpowiednie dla danego klienta na różnym etapie podejmowania przez niego decyzji o zakupie produktu tudzież skorzystania z usługi. Jeśli wiemy, jak zwracać się do naszych potencjalnych klientów, to jest to tożsame ze zwiększeniem skuteczności prowadzenia działań promocyjnych. Wśród najczęściej stosowanych lejków sprzedażowych wymienia się model AIDA. W praktyce jest on następująco zbudowany: świadomość/zdobycie uwagi, zainteresowanie/edukacja, zachęta/pożądanie oraz ostatni etap sprzedaż/akcja.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Najnowsze wiadomości (aktualności, giełda, akcje)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat