Twórca i wydawca bestsellerowej gry Green Hell wypracował łącznie 21,2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, wobec 23 mln zł w I półroczu ubiegłego roku (-8 proc. r/r) zł. Zysk operacyjny wyniósł 13,34 mln zł wobec 20,21 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA i zysk netto za I półrocze 2021 r. wyniosły odpowiednio 14,6 i 12,06 mln zł. Przekłada się to na 69-procentową rentowność na poziomie zysku EBITDA oraz 57-procentową rentowność netto.
Tegoroczne wyniki napędzała sprzedaż Green Hella, który w minionym półroczu zadebiutował na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Studio wydało też dwie części darmowego rozszerzenia The Spirits of Amazonia na PC. Przed końcem roku spółka chce zamknąć produkcję dodatku Spirits of Amazonia 3 i ogłosić roadmapę dla Green Hell na 2022 rok. Deweloper planuje w przyszłym roku min. 3 dodatki z nastawieniem na nowe mechaniki jak np. budowanie. Spółka chce zacząć także prace nad kontynuacją swojego hitu.
– Chcielibyśmy wydać SOA 3 na PC jeszcze w 2021 r. Dodatek SOA 1 i 2 są w trakcie optymalizacji, zajmie to jeszcze kilka tygodni, także liczymy na wydanie ich jeszcze w 2021 r. – powiedzieli przedstawiciele zarządu.
– Mamy zamiar w 2022 rozpocząć prace koncepcyjne nad Green Hell 2 – dodali.
Creepy Jar pracuje także nad kolejną grą pod roboczym tytułem „Chimera”. Wstępnie budżet projektu szacowany jest na ponad 10 mln zł, z czego spółka poniosła już nakłady w kwocie 1,89 mln zł. W I półroczu br. zakończone zostały prace preprodukcyjne i rozpoczęto etap właściwej produkcji gry. Prace nad „Chimerą” powinny potrwać jeszcze 2-3 lata.
– Okres preprodukcji i czas koncepcyjny nie był wliczany do czasu produkcji. Czyli 2-3 lata powinna zająć właściwa produkcja gry. Te szacunki nie uwzględniają takich rzeczy jak możliwe przesunięcie produkcji, opóźnienia etc, które wynikają z chęci dopracowania produktu i tego, by był on jak najbardziej konkurencyjny na rynku – powiedzieli przedstawiciele zarządu.
W najbliższej przyszłości spółka zamierza produkować jeden duży tytuł.
– Nie planujemy równoległej pracy nad dwoma dużymi tytułami. Strategią, jaką obraliśmy, jest produkcja jednego dużego tytułu i wspieranie poprzedniego mniejszym zespołem. Na ten moment nie mamy w planach akwizycji – powiedzieli przedstawiciele zarządu.
Creepy Jar zamierza w dłuższym terminie ogłosić politykę dywidendową stosując się do Dobrych Praktyk spółek notowanych na GPW.
– Naszym najważniejszym celem jest zapewnienie bezpieczeństwa finansowego spółki w długim okresie, również na wypadek niepowodzenia projektu Chimera. Jednocześnie zgodnie z przyjętymi przez spółkę Dobrymi Praktykami Spółek Notowanych na GPW 2021, spółka powinna dążyć do podziału zysku w formie wypłaty dywidendy, z zastrzeżeniem, że pozostawienie w spółce całości zysku będzie uzależnione od wystąpienia konkretnych warunków – powiedzieli przedstawiciele studia.
Creepy Jar jest producentem gier komputerowych, specjalizującym się w gatunku premium indie survival. Menedżerowie spółki mają doświadczenie z Techland. W kwietniu 2021 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od sierpnia 2018 r. We wtorek na zamknięciu sesji za jeden walor spółki płacono 738 zł.