Grupa R22 świadczy kompleksowe usługi dla przedsiębiorstw w zakresie obecności w Internecie, automatyzacji procesów biznesowych, w szczególności komunikacji, marketingu oraz sprzedaży. Podstawową usługą R22 w tym zakresie jest hosting, wokół którego R22 buduje szerokie portfolio usług i narzędzi odpowiadających na potrzeby firm związane z cyfryzacją i automatyzacją komunikacji. Z usług Grupy korzystają zarówno małe i średnie firmy, jak i duże przedsiębiorstwa.
– W bardzo dużej mierze, jakkolwiek to brzmi, jesteśmy beneficjentami zmian spowodowanych przez pandemię. To pewnie miało większy wpływ w kwartałach 2020 roku niż teraz. Zmiany naszych przyzwyczajeń, które spowodowała pandemia przyczyniły się do pewnego rodzaju skoku. Mówi się, że ten skok mógł dać efekt kilku lat, ale miał on miejsce przede wszystkim w roku 2020 – powiedzieli przedstawiciele spółki.
W segmencie SaaS R22 wiąże największe nadzieje z dwoma spółkami: ProfitRoom i SanIntegro. Pierwsza z nich to dostawca oprogramowania i usług marketingu dla hoteli i apartamentów. Grupa R22 posiada 33,3 proc. akcji Profitroom.
– Bardzo duże nadzieje wiążemy z ProfitRoom i SanIntegro. Obie te spółki rosną bardzo dynamicznie, mają niesamowicie konkurencyjny i atrakcyjny dla klientów produkt. Bardzo silnie wyróżniają się na tle konkurentów (…) Warto także zwrócić uwagę na UserCom, która też bardzo dynamicznie rośnie. Spółka także działa na rynkach zagranicznych. Wzrost przychodów jest w okolicach 50 proc. rok do roku – powiedzieli przedstawiciele spółki.
Grupa R22 nadal analizuje potencjalne akwizycje w obszarze usług dla branży hotelowej, komplementarnych do działalności spółki stowarzyszonej Profitroom.
– Nasze akwizycje muszą spełniać trzy podstawowe parametry. Przede wszystkim muszą wzmacniać nas albo produktowo, albo poszerzać nasze portfolio klientów. Spółka musi bardzo dynamicznie rosnąc i mieć przewagę nad konkurentami. Dużo prościej jest przejmować spółki, które działają w bardzo określonym, wyspecjalizowanym obszarze i tam mogą jeszcze wzmocnić naszą konkurencyjność – powiedzieli Jakub Dwernicki i Robert Stasik.
Przedstawiciele R22 dodali, że grupa ma duże szanse, by w przyszłości dalej zwiększać średnie przychody na klienta (ARPU) w segmencie hostingu, co jest obecnie największym wsparciem dla wyników tego obszaru biznesowego.
– W naszym modelu działania zakładamy stopniowe poprawianie marżowości również na klientach ProfiSMS, dzięki dodawaniu dodatkowych kanałów komunikacji, takich jak kanały mailowe czy kanały pushowe, które charakteryzują się wyższą rentownością – powiedzieli przedstawiciele spółki.
Według szacunków globalna wartość rynku CPaaS wzrośnie w ciągu najbliższych 4 lat trzykrotnie. Zarząd R22 uważa, że rynek polski jak i rynek CEE nie będą w tym względzie odbiegać od trendów globalnych.
– Patrząc na prognozy rynkowe zarówno globalne, jak i rynku CEE prognozowane dynamiki są podobne. Mówimy o dynamice rzędu 30 proc. wzrostu rok do roku i takich dynamik się spodziewamy – powiedzieli przedstawiciel zarządu R22.
Pod koniec III kwartału R22 przejęło spółkę Zenbox. Dzięki akwizycji grupa zyska dodatkowe 22,7 tys. klientów hostingowych i 35,8 tys. obsługiwanych domen. Wartość transakcji wyniosła 18 mln zł.
– Po przejęciu zmierzamy do tego, żeby rentowność spółki była zbliżona do rentowności całego segmentu cyberFolks, czyli ok 35-37 proc. Myślę, że na to samo możemy liczyć po integracji spółki Zenbox – powiedzieli przedstawiciele spółki.
Grupa R22 to holding spółek technologicznych. Grupa koncentruje się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service), prowadząc działalność w ramach całego łańcucha wartości – od tworzenia własnych rozwiązań, przez ich utrzymanie od strony technologicznej, po kompleksową sprzedaż i obsługę klienta. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od grudnia 2017 r.