Zarząd ZUE podjął uchwałę w sprawie rekomendowania akcjonariuszom przeznaczenia na dywidendę 3,42 mln zł z zysku netto za 2021 r., wynoszącego 12,14 mln zł, , co oznacza wypłatę w wysokości 0,15 zł na akcję. Pozostała część zysku w kwocie 8,73 mln zł ma trafić na kapitał zapasowy.
ZUE rekomenduje wypłatę 0,15 zł dywidendy na akcję za 2021 r.
ZUE odnotowało 11,77 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2021 r. wobec 4,26 mln zł zysku rok wcześniej. W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2021 r. wyniósł 12,14 mln zł wobec 4,36 mln zł zysku rok wcześniej.
Głównym przedmiotem działalności grupy kapitałowej ZUE jest projektowanie oraz realizacja, w formule generalnego wykonawstwa, kompleksowych usług budowy i modernizacji linii tramwajowych oraz kolejowych, wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r. Skonsolidowane przychody ZUE wyniosły 851,45 mln zł w 2021 r.
Sezon wyników za II kwartał wśród spółek realizujących kontrakty dla sektora publicznego w obszarze infrastruktury transportowej, energetycznej i kolejowej zapowiada się niezwykle ciekawie. Analitycy Domu Maklerskiego BDM sprawdzili co mogą zaprezentować w tym roku Torpol, ZUE i Elektrotim.
ZUE zakończyło pierwsze półrocze 2025 r. z jednostkowym zyskiem netto na poziomie 6,1 mln zł, wobec 7,2 mln zł rok wcześniej. Spadkowi zysku towarzyszył wyraźny spadek przychodów, ale spółka podkreśla poprawę rentowności względem I kwartału.
Grupa ZUE rozpoczęła 2025 rok od pogorszenia wyników finansowych. Spółka zanotowała 4,8 mln zł straty netto, podczas gdy rok wcześniej wypracowała niewielki zysk. Przychody spadły o 40 proc. rdr, a zysk operacyjny zamienił się w stratę. Mimo trudnego kwartału spółka dysponuje solidnym portfelem zamówień i aktywnie walczy o nowe kontrakty w Polsce i Rumunii.
ZUE miało 10,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2024 r. wobec 21,1 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka, powołując się na wstępne dane. Kurs akcji spółki spada w poniedziałek po południu o ponad 2 proc.
Wyniki ZUE za 2024 r. będą chude, a za 2025 r. nawet chudsze. Mimo to w ciągu ostatnich trzech miesięcy akcje spółki podrożały o 60 proc. Zapytaliśmy rynkowych ekspertów, skąd tak mocne przyspieszenie na kursie i jak ono koresponduje z perspektywami branży budownictwa kolejowego.
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
×
FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl
Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.