
11 bit Studios miało 28,69 mln zł zysku netto w 2021 r.
11 bit studios odnotowało w 2021 roku 70,12 mln zł przychodów ze sprzedaży. Wynik EBITDA sięgnął 38,95 mln zł. Zysk operacyjny zamknął się kwotą 30,03 mln zł a netto 28,57 mln zł.
– Wymienione liczby, co prawda nieco gorsze niż w 2020 roku, były jednak istotnie lepsze niż planowaliśmy w budżecie – mówi Przemysław Marszał, prezes 11 bit studios.
Podobnie jak we wcześniejszych okresach, wynik obciążał niegotówkowy odpis na koszty Programu Motywacyjnego na lata 2021-2025, który narastająco sięgnął prawie 3,35 mln zł. Spółka w 2022 rok weszła z aktywami finansowymi (gotówką i instrumentami finansowymi o bezpiecznym profilu) rzędu 107,41 mln zł, czyli 11,7 proc. większymi niż rok wcześniej i równocześnie rekordowymi w historii spółki.

Źródło: tt/Paweł Bieniek
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 70,12 mln zł w 2021 r. wobec 87,1 mln zł rok wcześniej.
– Mimo niesprzyjającego otoczenia nie zamierzamy zmieniać naszych planów na kolejne kwartały, które są dobrze zdefiniowane i nie dotyczą tylko premier gier, do których obecnie przygotowujemy się. W sierpniu 2021 roku pokazaliśmy pierwszy materiał promocyjny dotyczący ‚Frostpunka 2’, czyli jednej z trzech gier własnych, oprócz ‚Dolly’ i ‚Projektu 8’, nad którymi pracujemy obecnie. Odzew fanów na zapowiedź wydania tytułu, który nie będzie jedynie prostą kontynuacją pierwszej gry z tej serii, mierzony choćby wysoką pozycją na wishliście Steam, przerósł nasze oczekiwania. Liczymy, że odsłaniając kulisy dwóch kolejnych produkcji, w tym jednej z naszego wydawnictwa, co planujemy jeszcze w tym półroczu, spotkamy się z równie pozytywnym odbiorem. Uchylając rąbka tajemnicy, nie są to jedyne ciekawe informacje, które szykujemy na najbliższe miesiące. Równie interesująco zapowiada się też II półrocze tego roku, w którym będziemy m.in. dzielić się kolejnymi wiadomościami na temat ‚Frostpunka 2’ i pozostałych produkcji – czytamy w liście zarządu spółki.
Zarząd zapowiedział też, że w tym roku „lista płac powinna powiększyć się o kolejnych 50-60 członków zespołu”. Obecnie spółka zatrudnia ponad 200 osób.
11 bit studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w 2015 r.