
(Źródło: Spółka)
Przychody segmentu free-to-play wzrosły we wrześniu o 43 proc., do 2,0 mln zł. Przychody segmentu gier HOPA komercjalizowanych w modelu premium wyniosły w minionym miesiącu niespełna 0,9 mln zł, wobec 1,3 mln zł rok wcześniej. W całym III kw. sprzedaż grupy, według wstępnych danych, wyniosła 8,9 mln zł, wobec 9,1 mln zł rok wcześniej. Przychody segmentu F2P zwiększyły się w tym okresie o ponad 20 proc., do 6 mln zł.
Motorem napędowym wzrostu giełdowej spółki jest mobilna aplikacja Unsolved, umożliwiająca graczom ograniczoną czasowo rozgrywkę (w oparciu o zużywaną, odnawiającą się codziennie w nieznacznym stopniu energię, której zakup możliwy jest w aplikacji) w część gier HOPA spod znaku Artifex Mundi. W III kwartale br. przychody z jej komercjalizacji wzrosły o 33 proc., do 5,5 mln zł.
– Konsekwentnie realizujemy plan rozwoju aplikacji, równolegle udoskonalając obecną wersję Unsolved oraz pracując nad kolejną jej odsłoną. W minionym kwartale m.in. kontynuowaliśmy poszerzanie zawartości aplikacji, dodając do niej nowe tytułu oraz optymalizowaliśmy ich kolejność. Systematycznie podnosimy kluczowe wskaźniki (KPI) aplikacji, co przekłada się na rosnącą jej rentowność – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes giełdowej spółki.
Artifex Mundi to wiodący wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure).