
Wsparcie kredytobiorców to dla sektora bankowego koszt blisko 9 mld zł w 2022 r. wg OSR
Przychody segmentu free-to-play wzrosły w minionym miesiącu o 63 proc., do 2,2 mln zł. W porównaniu z wrześniem br. przychody segmentu zwiększyły się o 10 proc. Bestsellerem Artifex Mundi pozostaje rozwijająca się mobilna aplikacja Unsolved, umożliwiająca graczom ograniczoną czasowo rozgrywkę (w oparciu o zużywaną, odnawiającą się codziennie w nieznacznym stopniu energię, której zakup możliwy jest w aplikacji) w część gier HOPA z portfela Grupy. Przychody z komercjalizacji aplikacji wzrosły w porównaniu z wrześniem o 0,2 mln zł (przy wzroście nakładów na marketing o 30 tys. zł).
– Obserwujemy systematyczny wzrost kluczowych KPI aplikacji, wypracowanych dzięki dziesiątkom zmian wdrożonych w aplikacji w 2022 r. m.in. w obszarze kontentu. Liczymy, że efektywność obecnej wersji aplikacji może jeszcze wzrosnąć, a równocześnie do prac nad jej doskonaleniem stopniowo rozwijamy nową jej odsłonę, której potencjał komercyjny, w naszej ocenie, może być zdecydowanie większy – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes giełdowej spółki.

Źródło: DM BDM SA, spółka
Segment gier HOPA, komercjalizowanych w modelu premium, wypracował w październiku ponad 1 mln zł przychodów, wobec niespełna 0,9 mln zł we wrześniu br. i 1,35 mln zł w październiku 2021 r. Wzrost sprzedaży, miesiąc do miesiąca, to efekt powrotu do poszerzania dostępności portfolio gier Artifex Mundi dla użytkowników platform konsolowych, czego efektem były premiery gier Lost Grimoires 2: Shard of Mystery oraz 9 Clues 2: The Ward.
Artifex Mundi to wiodący wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure).