
Brand24 skorzysta z ulgi IP BOX
W wypadku Brand24 tak zwana ulga IP BOX obejmie dochody (opłaty abonamentowe) z wytworzonego i udostępnianego w modelu SaaS oprogramowania komputerowego. Zgodnie z komunikatem, spółka będzie uprawniona do zastosowania preferencyjnej 5-proc. stawki dochodu uzyskanego z kwalifikowanego IP za okres od 1 stycznia 2019 roku tj. lata 2019-2022 oraz lata następne.
– Informacja pozytywna. Biorąc pod uwagę, iż około 90 proc. dochodów Brand24 powinno „podpadać” pod możliwość skorzystania z ulgi IP BOX, można szacować, iż efektywna stawka podatkowa Brand24 wyniesie 6,5-7 proc. Przyjęcie z kolei takiego założenia zwiększa (ceteris paribus) nasz szacunek wartości fundamentalnej akcji spółki metodą DCF o od około 2 zł/akcję (przy założeniu, że możliwość korzystania z ulgi IP BOX dotyczy „okresu dokładnych prognoz”, to jest kolejnej dekady) do około 3,70 zł/akcję (zakładając możliwość korzystania z ulgi IP BOX także w okresie rezydualnym, to jest „w nieskończoność”) – komentują analitycy DM BOŚ, którzy zapewniają pokrycie analityczne spółki w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w maju 2021 r., przenosząc się z rynku NewConnect. W piątek po południu kurs akcji spółki rośnie o 4,17 proc. przy obrotach na poziomie 86 tys. zł. O godzinie 15:45 za jeden walor płacono 25 zł.