
Answear szykuje się do przejęcia FTG, właściciela marek SneakerStudio i PRM
– FTG prowadzi sprzedaż detaliczną pod markami SneakerStudio i PRM oraz sprzedaż dystrybucyjną wybranych marek. Podmiot koncentruje swoją działalność na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej i jest jednym z liderów sprzedaży obuwia typu sneakers i odzieży streetwear w wyższym segmencie cenowym. Ze względu na dobrą znajomość rynku oraz skuteczne działania marketingowe podmiot posiada znaczącą pozycję zarówno z perspektywy dostawców, jak i klientów końcowych – czytamy w komunikacie.
W 2021 r. spółka FTG zwiększyła przychody o 33 proc. r/r do 173 mln zł, notując stratę netto w wysokości ok. 3 mln zł.
– Przychody za rok 2022 ukształtowały się na podobnym poziomie, a strata na działalności operacyjnej, według wstępnych szacunków FTG, została pogłębiona (dokładny wynik będzie znany po zamknięciu ksiąg rachunkowych). Na pogorszenie wyników wpływ miały przede wszystkim braki w kapitale obrotowym, zawirowania rynkowe (pandemia, wybuch wojny w Ukrainie), zwiększone koszty działalności związane z prowadzonymi projektami rozwojowymi, braki technologiczne i zbyt mała skala działalności na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Zorganizowana część przedsiębiorstwa (działająca w ramach FTG) osiągnęła według wstępnych wyników za rok 2022 r. 136 mln zł przychodów ze sprzedaży, przy czym na działalności operacyjnej również spodziewana jest strata – czytamy dalej.
– W 2022 r. Sneakerstudio oraz PRM według wstępnych danych sprzedażowych wygenerowało 136 mln zł przychodu, a osiągnięcie break-even planowane jest na ten rok – podkreślono także.
Jak wyjaśnia Answear.com, z jego perspektywy kluczowe są przychody ze sprzedaży, ponieważ forma przeprowadzonej transakcji, czyli przejęcie oraz planowana pełna integracja zorganizowanej części przedsiębiorstwa odpowiadającej za działalność e-commerce w zoptymalizowane struktury operacyjne oraz systemowe Answear.com wraz z poprawą płynności, która przełoży się na poprawę zatowarowania, i wykorzystaniem efektów synergii pomiędzy firmami, zdaniem zarządu spółki powinny zapewnić szybkie urentownienie sprzedaży prowadzonej pod markami SneakerStudio oraz PRM.
– Spodobały nam się brandy, które przede wszystkim wyróżniają się unikalną ofertą premium streetwear & sneakers. Dzięki temu połączeniu poszerzamy obszar naszej działalności i możliwość dotarcia do nowych grup klientów z dedykowanymi liniami produktowymi, w tym Gen Z czy klientów zainteresowanych produktami z półki premium i produktów luksusowych. Wszelkie prognozy zakładają dynamiczny wzrost rynku produktów premium, w co my również wierzymy i uważamy, że ta transakcja pozwoli nam jeszcze szybciej wejść w ten segment i skutecznie się w nim rozwijać – skomentował prezes Answear.com Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.
W skład przejmowanej zorganizowanej części przedsiębiorstwa wchodzą m.in. witryny internetowe Sneakerstudio oraz PRM, a także dwa butiki stacjonarne w Krakowie i Warszawie, kontrakty z markami oraz zespoły odpowiedzialne za sprzedaż i marketing, wskazano.
– Przejęcie ZCP odbędzie się w całości w zamian za akcje Answear.com. Zgodnie z warunkami umowy Fashion Trends Group Sp. z o.o. obejmie łącznie do 650 000 akcji Answear.com, co przy cenie emisyjnej 29 zł oznacza wartość transakcji na poziomie 18,85 mln zł. Według harmonogramu transakcji, uchwała o emisji akcji będzie poddana głosowaniu na WZA, które planowane jest na marzec lub kwiecień br. – czytamy dalej w komunikacie.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.