
DM BDM obniżył cenę docelową Artifex Mundi do 14,10 zł
Jak zaznacza analityk, na przestrzeni 2022 r. spółka konsekwentnie pracowała nad rozwojem aplikacji „Unsolved”, co przełożyło się na jej znaczący wzrost przychodów (+30 proc. r/r). W ostatnich miesiącach minionego roku Artifex skupiał się na optymalizacji gier startowych oraz zwiększeniu liczby gier dostępnych w „Unsolved”, co skutkowało znaczącą poprawę kluczowych KPIs oraz lepszą rentownością. Końcówka 2022 r. cechowała się jak zwykle wysokim kosztem pozyskiwania nowych użytkowników, przez co Artifex ograniczał swoje budżety marketingowe. W związku ze spadkiem CPI od początku 2023r. znacząco zwiększono nakłady reklamowe (bez kompromisów na oczekiwanych stopach zwrotu z pozyskanych kohort użytkowników), a to w połączeniu z wyżej wspominaną poprawą KPIs przełożyło się na skokową poprawę przychodów w styczniu i lutym.
– Oczekujemy, że kolejne miesiące przyniosą dalszą progresję monetyzacji „Unsolved”. W całym 2023r. prognozujemy poziom przychodów z tego źródła na poziomie 44,1 mln PLN (+96 proc. r/r), przy UA w okolicach 25,5 mln PLN (+84 proc. r/r) – czytamy w raporcie przygotowanym przez KRzysztofa Tkocza, analityka DM BDM.
Artifex kontynuuje prace nad „Unsolved 2.0.”, czyli znacznie bardziej rozbudowaną (m.in. o warstwę metagry z systemem eventów) pierwotną wersją tej aplikacji. Zmiany te mogą istotnie wpłynąć na dalszą poprawę kluczowych KPIs, w tym m.in. zwiększyć retencję oraz zaangażowanie graczy. Spółka kierunkowo jeszcze nie podjęła decyzji o formie jej wydania (osobna aplikacja czy aktualizacja pierwszej wersji). W modelu analityk zakłada pierwszy wariant, czyli stworzenie nowego produktu z odmienną bądź częściowo zapożyczoną biblioteką gier od tej z „Unsolved 1.0.”. Ekspert uważa jednak, że implikacja obu rozwiązań powinna mieć sumarycznie podobny efekt ekonomiczny. Według analityka pierwsze efekty tych działań będą widoczne w wynikach za 2024 r.
Blisko połowa sił produkcyjnych spółki skupiona jest obecnie na tworzeniu nowej gry RPG. Tytuł nad którym pracuje Artifex stworzonym światem aspiruje do miana mobilnego AAA. Władze spółki są zadowolone z jakości obecnego stanu projektu, który osiągnął poziom topowych gier referencyjnych. Już w 1H’23 odbędą się pierwsze testy aplikacji z udziałem graczy. Nowa produkcja ART w dużej mierze wykorzystuje know-how, technologię oraz doświadczenie wypracowane przy grze „Bladebound”, jednak znajduje się ona w innym koszyku podgatunkowym (nasze domysły prowadzą nas w stronę niszy strategy RPG). Analityk zakłada jej debiut i pozytywny wpływ na wyniki już w 2024r.
Artifex Mundi to wiodący wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure).
Raporty analityczny dla Artifex Mundi powstał w ramach Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW 3.0, na zamówienie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Pełna treść rekomendacji wraz z wymaganym przez prawo disclaimeram jest dostępna na stronie www.gpw.pl/gpwpa
Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowania świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie.