
Fot. Mercator Medical
Skonsolidowane przychody Mercator Medical ze sprzedaży w pierwszym kwartale wyniosły 113 mln zł, wobec 136,8 mln zł w pierwszym kwartale 2022 r.
– Nadpodaż na rynku rękawic jednorazowych skutkowała spadkiem skonsolidowanych przychodów o 17 proc. rok do roku oraz o niecałe 4 proc. wobec poprzedniego kwartału (do 113 mln zł). Grupa Mercator Medical szacunkowo zanotowała też w pierwszym kwartale 2023 roku ponad 34 mln zł straty na poziomie EBITDA oraz ponad 22 mln zł straty netto wobec dodatnich rezultatów na tych poziomach przed rokiem i mocno ujemnych wartościach w poprzednim kwartale, wynikających w dużym stopniu z dokonanych odpisów niegotówkowych wartości aktywów produkcyjnych – informuje spółka.
Skonsolidowany wynik EBITDA był ujemny i wyniósł około -17,8 mln zł, wobec 16,6 mln zł w pierwszym kwartale 2022 r. Konsensus rynkowy zakładał gorsze wyniki: odpowiednio 102,8 mln zł przychodów i 40,8 mln zł straty EBITDA.
– Zgodnie z sygnalizowanym przez nas brakiem przełomu na globalnym rynku producentów rękawic jednorazowych, kolejny raz zanotowaliśmy wyniki zdecydowanie poniżej naszych ambicji. W segmencie dystrybucyjnym obserwujemy już pewne pozytywne procesy zmierzające do odbudowy marż, ale również jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o istotnej zmianie jakościowej w postrzeganiu sytuacji rynkowej – komentuje Monika Żyznowska, wiceprezes zarządu Mercator Medical.
Grupa Mercator Medical posiadała szacunkowo na koniec marca 2023 roku 403,8 mln zł gotówki netto i innych aktywów finansowych.
Finalne wyniki finansowe za I kwartał spółka opublikuje w raporcie okresowym 30 maja br.
Mercator Medical to producent rękawic jednorazowych i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku. Jest jednym z najważniejszych graczy w Polsce oraz liczącym się podmiotem na arenie międzynarodowej. W 2013 r. spółka zadebiutowała na GPW; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 542,5 mln zł w 2022 r.