
(Fot. spółka)
W tym roku wysoki sezon dla spółki zaczął się szybciej, o czym świadczy znaczący wzrost wykonywanych operacji lotniczych w maju (ok. +25 proc. r/r). W drugiej połowie 2Q’23 do floty przewoźnika dołączyły trzy nowe Boeingi 737 MAX 8, a Enter Air wkroczył w najbardziej intensywny okres w roku z flotą 31 samolotów (w najbliższych tygodniach powinna pojawić się jeszcze jedna maszyna tego typu).
– Według naszych szacunków, dalsza poprawa popytu na usługi spółki, w połączeniu z rozbudową floty, przełożyła się na wzrost o ok. 30 proc. r/r liczby wykonywanych lotów na przestrzeni minionego kwartału. Uwzględniając m.in. spadek cen paliwa lotniczego i walut względem PLN szacujemy, że w omawianym okresie Enter Air wypracował 726,0 mln zł przychodów (+20,5 proc. r/r). W całym 2Q’23 oczekujemy progresji EBITDA MSSF 16 na poziomie 27,2 proc. r/r do 143,1 mln zł oraz zysku netto w wysokości 90,8 mln zł (vs 31,0 mln zł straty w 2Q’22). Prognozowane wyniki przewyższają nasze oczekiwania z ostatniej rekomendacji, tym samym rewidujemy w górę nasze założenia również co do kolejnych okresów – czytamy w raporcie przygotowanym przez Krzysztofa Tkocza, analityka BM DBM.
Mając powyższe na uwadze ekspert podniósł oczekiwania co do wzrostu liczby wykonywanych operacji lotniczych przez Enter Air w 2023 r. z 25 proc. do 30 proc., co przekłada się na rekordowe odczyty spółki w tym okresie.
– W całym 2023 r. zakładamy przychody na poziomie 2,7 mld PLN, 287,4 mln PLN wyniku brutto ze sprzedaży, 468,4 mln PLN EBITDA oraz 186,7 mln PLN zysku netto. Podchodzimy konserwatywnie do prognozy rozbudowy floty w kolejnych latach, zakładając w sezonie’24 utrzymanie poziomu 32 maszyn (pomimo oddania pod koniec 2023 r. 2 samolotów Boeing 737-800) – czytamy w raporcie.
Analityk zwraca uwagę na ostatnie komentarze ze strony zarządu Entera, w których informowano o tym, iż aby obsłużyć aktualny popyt na swoje usługi, spółka musiałaby dysponować flotą ok. 40 samolotów. Zasygnalizowano jednocześnie, że jeżeli popyt dalej będzie dawał szansę na stabilizację w kolejnych latach, spółka planuje zwiększyć rozbudowę swojej floty. Ekspert zauważa, iż potencjalna silniejsza jej rozbudowa przy utrzymaniu mocnego popytu może skłonić do dalszej rewizji w górę założeń biura.
Ekspert zwraca również uwagę, na plany ENT i TUI na stworzenie wspólnej firmy oferującej wynajem i czarter samolotów, której pełna zdolność operacyjna planowana jest na sezon letni 2024 r.
– Aktualnie, w związku z niewielką ilością informacji dot. nowego podmiotu, nie ujmujemy go w naszym modelu. Jednakże pozytywnie odbieramy tą inicjatywę, która może okazać się w przyszłości potencjalnym nowym źródłem przychodów dla spółki – czytamy w raporcie.
Enter Air jest największą prywatną linią lotniczą działającą w Polsce. Jest notowany na GPW od 2015 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Raporty analityczny dla Enter Air powstał w ramach Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW 3.0, na zamówienie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Pełna treść rekomendacji wraz z wymaganym przez prawo disclaimeram jest dostępna na stronie www.gpw.pl/gpwpa
Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowania świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie.