
DM BDM podwyższył cenę docelową dla akcji Artifex Mundi
Oprócz dynamiki wzrostu przychodów największym zaskoczeniem dla analityka okazała się zmiana trajektorii nakładów marketingowych.
– Pragniemy zauważyć, że w ostatnich latach spółka ograniczała koszty na akwizycję graczy w okolicach kwietnia-maja, w związku z rosnącymi sezonowo CPI i powracała do podnoszenia budżetów marketingowych na przełomie 3/4Q. Aktualnie pomimo, iż znajdujemy w okresie sezonowo niesprzyjających warunków rynkowych spółka wciąż podnosi nakłady na UA, przy jednoczesnym zachowaniu stałych oczekiwanych stóp zwrotu. Do takiego stanu rzeczy przyczyniła się dalsza poprawa KPI tej aplikacji. Po części odpowiada za nią ścieżka kontentowa i dalszy wzrost LTV, jednak duże zmiany zaszły również po stronie rozwoju funkcjonalności/ mechanik i optymalizacji ekonomii gry. Mając powyższe na uwadze oczekujemy, że w okolicach przełomu 3Q/4Q’23, w związku z sezonowym spadkiem CPI, jeszcze bardziej widoczny będzie wpływ poczynionych zmian w aplikacji, na osiągane przez spółkę wyniki – czytamy w raporcie przygotowanym przez Krzysztofa Tkocza, analityka DM BDM.
Największe zmiany dotyczące „Unsolved” są cały czas przed nami. Trwają prace nad nową metagrą, która powinna w istotnym stopniu przełożyć się na poprawę kluczowych KPIs aplikacji.
– Zakładamy, że niezależnie od formy jej implikacji („Unsolved 2.0.” bądź aktualizacja obecnej wersji), powinna mieć ona sumarycznie podobny efekt ekonomiczny. Pierwszych rezultatów tych zmian spodziewamy się w okolicach 2H’24 – czytamy w raporcie.
Najważniejszy obecnie projekt studia RPG przebiega zgodnie z harmonogramem.
– Na przestrzeni 2Q’23 został przeprowadzony technical soft launch gry, który spotkał się z pozytywnymi opiniami recenzentów. Oczekujemy, że premiera tego projektu będzie miała miejsce w 2H’24, tym samym pierwsze wpływy z gry pojawią się jeszcze w 2024 r. – czytamy w raporcie.
Analityk prognozuje, że na przestrzeni 2023-2024 spółka wypracuje odpowiednio 22,0/ 28,1 mln PLN skorygowanego zysku netto co przekłada się na atrakcyjną wycenę mnożnikową spółki (P/E adj. na poziomie 8-10x).
Artifex Mundi jest wydawcą oraz producentem gier przygodowych. Zadebiutował na rynku głównym GPW w listopadzie 2016 r.
Raporty analityczny dla Artifex Mundi powstał w ramach Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW 3.0, na zamówienie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Pełna treść rekomendacji wraz z wymaganym przez prawo disclaimeram jest dostępna na stronie www.gpw.pl/gpwpa
Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowania świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie.