
Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.
Przychody segmentu free-to-play we wrześniu br. wyniosły 7,2 mln zł, wobec 2 mln zł we wrześniu 2022 r. W III kwartale segment free-to-play wypracował 21,3 mln zł przychodów (6 mln zł rok wcześniej). Pozostała część biznesu Artifex Mundi – komercjalizacja gier w modelu premium (w tym gier HOPA), przyniosła w III kwartale br. 2,3 mln zł przychodów, wobec 2,8 mln zł rok wcześniej.
Motorem napędowym giełdowej firmy jest rozwój Unsolved, umożliwiającej graczom dostęp w formule free-to-play do części z najlepszych gier HOPA z portfela Artifex Mundi. We wrześniu gra wygenerowała 7,1 mln zł przychodów, o 284 proc. więcej niż we wrześniu 2022 r. W całym minionym kwartale komercjalizacja gry przyniosła 21 mln zł przychodów (o 15,5 mln zł więcej niż rok wcześniej)
Miniony miesiąc był dla Unsolved rekordowym pod względem dziennego średniego przychodu, który wyniósł 237 tys. zł (3 proc. wzrost w porównaniu z sierpniem br.) oraz tzw. pierwszej marży (przychodu pomniejszonego o koszty akwizycji), która wyniosła 3,3 mln zł (26 proc. więcej niż w sierpniu br.). Koszty akwizycji graczy we wrześniu wyniosły 3,8 mln zł, a w całym III kwartale – 12,9 mln zł.
– Mamy za sobą najlepszy w historii Artifex Mundi kwartał. Osiągnęliśmy w nim rekordowe wyniki sprzedażowe i po raz kolejny potwierdziliśmy niebagatelny potencjał Unsolved, pozwalający na zwiększanie grona użytkowników aplikacji również w wakacyjnym okresie. Oczekujemy, że czwarty kwartał roku również będzie stał pod znakiem wysokich wzrostów sprzedaży rdr., co pozwoli nam na zakończenie 2023 r. ze zdecydowanie satysfakcjonującymi wynikami – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes giełdowej spółki.
Artifex Mundi jest wydawcą oraz producentem gier przygodowych. Zadebiutował na rynku głównym GPW w listopadzie 2016 r.