
Fot. Pixabay
Artykuł sponsoorowany
SEO – dlaczego warto zainwestować w takie działania?
SEO, czyli Search Engine Optimization to optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych. W Polsce działania prowadzi się przede wszystkim pod wymagania Google, które jest liderem wyszukiwarek internetowych. Twój biznes potrzebuje SEO co najmniej z kilku powodów. Dzięki odpowiednim działaniom strona może sprzedawać, być użyteczna, zawierać wartościowe treści i ogólnie – być dopracowana. Sprawdź, co konkretnie zyskasz dzięki SEO.
Ruch, który dobrze konwertuje
Jak wyliczyło BrightEdge, aż 53,3% ruchu na stronach WWW pochodzi z wyszukiwarek. Biorąc pod uwagę, z jak wielu źródeł internauci mogą docierać na Twoją witrynę, ten wynik jest imponujący. Istotniejsze jednak, że trafiają na stronę po wyszukaniu określonego zapytania – prawdopodobnie znajdą to, czego szukają. Według Backlinko ponad 90% zapytań wysyłanych przez internautów składa się z co najmniej 3 słów, a to oznacza, że precyzyjnie opisują to, co ich interesuje. Wpływa to na wysoki wskaźnik konwersji. Z analizy HubSpot wynika natomiast, że ponad 14% leadów z SEO kończy się sprzedażą. Oczywiście rezultat zależy od wielu czynników. Znaczenie ma m.in. wybór agencji SEO, która dopracuje witrynę pod kątem oczekiwań wyszukiwarki, co w dużej mierze przekłada się na optymalizację pod użytkownika. Dobrze zrealizowana kampania może przynosić znakomite wyniki sprzedażowe.
Optymalizacja nie tylko pod SEO, ale i internautę
Oczekiwania algorytmu Google pokrywają się z wymaganiami, które mają wobec witryn internauci. Użytkownik chce, aby strona ładowała się szybko i działała niezawodnie. Wydajność serwisu od dawna jest jednym z czynników rankingowych. Jednymi z najnowszych, które wpływają na widoczność, są Core Web Vitals. To wskaźniki określające szybkość i wydajność witryny. Są metrykami mającymi duże znaczenie pod kątem doświadczenia użytkowników.
Google oczekuje, że witryna korzysta z certyfikatu SSL, czyli szyfrowanego połączenia. Internautom zależy natomiast, aby strona była bezpieczna, a ich dane nie zostały wykradzione. W tym aspekcie oczekiwania są zatem zbieżne. Ponadto Google zaleca, aby strony były dostosowane do wyświetlania na ekranach urządzeń przenośnych o różnej przekątnej ekranu. Trudno sobie wyobrazić, aby było inaczej, skoro większość użytkowników korzysta z sieci na takich sprzętach. Niezawodności pod tym względem wymagają zarówno internauci, jak i Google. Dostosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych jest jednym z czynników rankingowych.
Optymalizacja pod kątem Google polega również na opracowaniu przemyślanej i dopracowanej nawigacji. Internauta powinien łatwo docierać do tego, czego szuka. Ważne jest odpowiednie nazewnictwo, zgodne z frazami wyszukiwanymi przez internautów, które jasno wskazuje, co się ukrywa pod daną kategorią. Poza tym należy dbać o inne elementy linkowania wewnętrznego. Odnośniki powinny się pojawiać w stopce, wpisach blogowych i opisach kategorii.
Wysokiej jakości treści
Od lat w SEO dąży się do zapewnienia internautom najwyższej jakości contentu. Optymalizacja pod frazy kluczowe i pod kątem wymagań algorytmu Google to nie wszystko. Skoro dążysz do wysokiej pozycji pod dane zapytania, zadbaj, aby internauta znalazł na Twojej stronie najlepszy content – taki, który odpowiada na zapytania użytkownika. Teksty należy aktualizować na bieżąco. Zaglądaj do Google Trends, aby uzupełniać content o kwestie, które cieszą się aktualnie rosnącym zainteresowaniem. Staraj się także rozwijać treść o odpowiedzi na zagadnienia, które pojawiają się w „Więcej pytań” w wynikach wyszukiwania.
Teksty uzupełniaj o inne materiały – infografikę, wideo i zdjęcia, aby zwiększyć atrakcyjność. Pamiętaj, że wysokiej jakości treści angażują internautów. Mogą komentować wpisy, udostępniać w serwisach społecznościowych czy przez komunikatory. Dla Twojego biznesu to szansa na dotarcie do kolejnych odbiorców. Google sugeruje, że dbanie o jakość contentu może przełożyć się na lepsze wyniki nie tylko w wynikach wyszukiwania.
Linki prowadzące do strony
Jednym z ważnych elementów w pozycjonowaniu witryny jest pozyskiwanie odnośników zewnętrznych, które prowadzą do danego serwisu. Bez nich nie ma szans na wysokie pozycje w konkurencyjnych branżach. Warto je pozyskiwać szczególnie w witrynach powiązanych tematycznie, mających duży ruch, dopracowanych i rozwijanych. Nie chodzi wyłącznie o wpływ na widoczność w wynikach wyszukiwania. Pozyskane linki mogą się przekładać na ruch w witrynie – internauci będą klikać te odnośniki, trafiać na stronę, a być może część z nich stanie się Twoimi klientami.
Sposobów pozyskiwania linków jest mnóstwo: publikacje sponsorowane, fora, komentarze, katalogi. Różnią się kosztem, łatwością zdobycia, jakością i nie tylko. Nie nastawiaj się na ilość – większe znaczenie ma jakość. Jeden dobry odnośnik może przynieść więcej korzyści niż dziesiątki słabych, zarówno pod kątem pozycjonowania, jak i odwiedzin użytkowników.
Wysokie ROI
Tym, czego zapewne oczekujesz od działań marketingowych, jest wysoki zwrot z inwestycji. Różne badania pokazują, że rezultaty pod tym względem są znakomite. Możliwe, że wyniki sięgną kilkuset procent w kilka-kilkanaście miesięcy. Oczywiście rezultat zależy od wielu czynników.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o korzyściach, jakie niesie SEO, regularnie czytaj bloga Smartbuzz. Profesjonalnie prowadzone działania mogą przynosić wyłącznie korzyści. Z miesiąca na miesiąc kampania powinna dawać coraz lepsze wyniki.