PARTNER SERWISU
myymvysq

Dlaczego Twój biznes potrzebuje SEO?

W Polsce z Google korzysta około 94% internautów. Przy blisko 30 mln aktywnych użytkowników sieci, daje to ponad 28 mln osób, do których możesz dotrzeć przez wyszukiwarkę. Jeśli prowadzisz biznes, nie pomijaj tego źródła ruchu. Może właśnie dzięki niemu uda Ci się dotrzeć do potencjalnych klientów? Sprawdź, dlaczego Twój biznes potrzebuje SEO.

Fot. Pixabay

Artykuł sponsoorowany

SEO – dlaczego warto zainwestować w takie działania?

SEO, czyli Search Engine Optimization to optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych. W Polsce działania prowadzi się przede wszystkim pod wymagania Google, które jest liderem wyszukiwarek internetowych. Twój biznes potrzebuje SEO co najmniej z kilku powodów. Dzięki odpowiednim działaniom strona może sprzedawać, być użyteczna, zawierać wartościowe treści i ogólnie – być dopracowana. Sprawdź, co konkretnie zyskasz dzięki SEO.

Ruch, który dobrze konwertuje

Jak wyliczyło BrightEdge, aż 53,3% ruchu na stronach WWW pochodzi z wyszukiwarek. Biorąc pod uwagę, z jak wielu źródeł internauci mogą docierać na Twoją witrynę, ten wynik jest imponujący. Istotniejsze jednak, że trafiają na stronę po wyszukaniu określonego zapytania – prawdopodobnie znajdą to, czego szukają. Według Backlinko ponad 90% zapytań wysyłanych przez internautów składa się z co najmniej 3 słów, a to oznacza, że precyzyjnie opisują to, co ich interesuje. Wpływa to na wysoki wskaźnik konwersji. Z analizy HubSpot wynika natomiast, że ponad 14% leadów z SEO kończy się sprzedażą. Oczywiście rezultat zależy od wielu czynników. Znaczenie ma m.in. wybór agencji SEO, która dopracuje witrynę pod kątem oczekiwań wyszukiwarki, co w dużej mierze przekłada się na optymalizację pod użytkownika. Dobrze zrealizowana kampania może przynosić znakomite wyniki sprzedażowe.

Optymalizacja nie tylko pod SEO, ale i internautę

Oczekiwania algorytmu Google pokrywają się z wymaganiami, które mają wobec witryn internauci. Użytkownik chce, aby strona ładowała się szybko i działała niezawodnie. Wydajność serwisu od dawna jest jednym z czynników rankingowych. Jednymi z najnowszych, które wpływają na widoczność, są Core Web Vitals. To wskaźniki określające szybkość i wydajność witryny. Są metrykami mającymi duże znaczenie pod kątem doświadczenia użytkowników.

Google oczekuje, że witryna korzysta z certyfikatu SSL, czyli szyfrowanego połączenia. Internautom zależy natomiast, aby strona była bezpieczna, a ich dane nie zostały wykradzione. W tym aspekcie oczekiwania są zatem zbieżne. Ponadto Google zaleca, aby strony były dostosowane do wyświetlania na ekranach urządzeń przenośnych o różnej przekątnej ekranu. Trudno sobie wyobrazić, aby było inaczej, skoro większość użytkowników korzysta z sieci na takich sprzętach. Niezawodności pod tym względem wymagają zarówno internauci, jak i Google. Dostosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych jest jednym z czynników rankingowych.

Optymalizacja pod kątem Google polega również na opracowaniu przemyślanej i dopracowanej nawigacji. Internauta powinien łatwo docierać do tego, czego szuka. Ważne jest odpowiednie nazewnictwo, zgodne z frazami wyszukiwanymi przez internautów, które jasno wskazuje, co się ukrywa pod daną kategorią. Poza tym należy dbać o inne elementy linkowania wewnętrznego. Odnośniki powinny się pojawiać w stopce, wpisach blogowych i opisach kategorii.

Wysokiej jakości treści

Od lat w SEO dąży się do zapewnienia internautom najwyższej jakości contentu. Optymalizacja pod frazy kluczowe i pod kątem wymagań algorytmu Google to nie wszystko. Skoro dążysz do wysokiej pozycji pod dane zapytania, zadbaj, aby internauta znalazł na Twojej stronie najlepszy content – taki, który odpowiada na zapytania użytkownika. Teksty należy aktualizować na bieżąco. Zaglądaj do Google Trends, aby uzupełniać content o kwestie, które cieszą się aktualnie rosnącym zainteresowaniem. Staraj się także rozwijać treść o odpowiedzi na zagadnienia, które pojawiają się w „Więcej pytań” w wynikach wyszukiwania.

Teksty uzupełniaj o inne materiały – infografikę, wideo i zdjęcia, aby zwiększyć atrakcyjność. Pamiętaj, że wysokiej jakości treści angażują internautów. Mogą komentować wpisy, udostępniać w serwisach społecznościowych czy przez komunikatory. Dla Twojego biznesu to szansa na dotarcie do kolejnych odbiorców. Google sugeruje, że dbanie o jakość contentu może przełożyć się na lepsze wyniki nie tylko w wynikach wyszukiwania.

Linki prowadzące do strony

Jednym z ważnych elementów w pozycjonowaniu witryny jest pozyskiwanie odnośników zewnętrznych, które prowadzą do danego serwisu. Bez nich nie ma szans na wysokie pozycje w konkurencyjnych branżach. Warto je pozyskiwać szczególnie w witrynach powiązanych tematycznie, mających duży ruch, dopracowanych i rozwijanych. Nie chodzi wyłącznie o wpływ na widoczność w wynikach wyszukiwania. Pozyskane linki mogą się przekładać na ruch w witrynie – internauci będą klikać te odnośniki, trafiać na stronę, a być może część z nich stanie się Twoimi klientami.

Sposobów pozyskiwania linków jest mnóstwo: publikacje sponsorowane, fora, komentarze, katalogi. Różnią się kosztem, łatwością zdobycia, jakością i nie tylko. Nie nastawiaj się na ilość – większe znaczenie ma jakość. Jeden dobry odnośnik może przynieść więcej korzyści niż dziesiątki słabych, zarówno pod kątem pozycjonowania, jak i odwiedzin użytkowników.

Wysokie ROI

Tym, czego zapewne oczekujesz od działań marketingowych, jest wysoki zwrot z inwestycji. Różne badania pokazują, że rezultaty pod tym względem są znakomite. Możliwe, że wyniki sięgną kilkuset procent w kilka-kilkanaście miesięcy. Oczywiście rezultat zależy od wielu czynników.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o korzyściach, jakie niesie SEO, regularnie czytaj bloga Smartbuzz. Profesjonalnie prowadzone działania mogą przynosić wyłącznie korzyści. Z miesiąca na miesiąc kampania powinna dawać coraz lepsze wyniki.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Najnowsze wiadomości (aktualności, giełda, akcje)
  • Sygnis liderem Europejskiej Fabryki Dronów. W konsorcjum firmy z Polski, Niemiec i Finlandii

    Sygnis wraz z siedmioma partnerami z Polski, Niemiec, Finlandii i USA utworzyła konsorcjum Europejska Fabryka Dronów, które ma produkować systemy bezzałogowe dla wojska, służb i sektora cywilnego. Projekt wykorzystuje doświadczenia z frontu wojny na Ukrainie.

  • RPP wskazuje ryzyka dla inflacji

    Rada Polityki Pieniężnej ścięła stopy procentowe NBP o 0,25 pkt proc., akcentując, że dla niskiej inflacji kluczowe ryzyka to polityka fiskalna, ożywienie konsumpcji i dynamika płac. Niewiadomą pozostają ceny energii oraz globalna ścieżka inflacji.

  • RPP sprawiła niespodziankę w sprawie stóp procentowych

    Rada Polityki Pieniężnej zaskoczyła ekonomistów i zdecydowała się na obniżkę stóp procentowych o 0,25 pkt proc., sprowadzając stopę referencyjną do 4,5 proc. w skali roku.

  • Kruk z rekordowymi spłatami powyżej 1 mld zł w III kwartale 2025

    Grupa Kruk odnotowała historycznie najwyższy poziom spłat – ponad 1 mld zł w trzecim kwartale 2025 roku. Spółka zwiększyła także wartość inwestycji w portfele wierzytelności, mimo sezonowych wyzwań i stabilnej aktywności na rynkach zagranicznych.

  • Decyzja RPP w centrum uwagi, gorąco na KGHM, Jujubee i JSW

    Środowa sesja na giełdzie w Warszawie rozpoczęła się od niewielkich spadków, które później zostały szybko wyzerowane. Gwiazdą sesji jest drożejący w ślad za metalami KGHM. Na szerokim rynku wyróżniają się JSW, Neuca, Rainbow Tours i XTPL. Cały czas w centrum uwagi pozostają banki. Wydarzeniem dnia w Polsce będzie decyzja Rady Polityki Pieniężnej w sprawie stóp procentowych.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat