pcefjykk
Advertisement
PARTNER SERWISU
gylscnuk

11 bit studios zamknęło kwartał na minusie. Frostpunk 2 i The Alters w blokach startowych

Omawiane walory:

W I kwartale 2024 roku 11 bit studios zanotowało 15,33 mln zł przychodów ze sprzedaży. Strata operacyjna sięgnęła 1,03 mln zł, a netto 1,6 mln zł. Blisko połowę przychodów ze sprzedaży wygenerowały "The Invincible" i "The Thaumaturge", czyli produkcje z portfolio wydawniczego.

11bit, wyniki, gaming, 2024

Źródło: Spółka

– Co prawda sprzedaż obu gier w okresach okołopremierowych była nieco słabsza niż zakładaliśmy, to z satysfakcją odnotowujemy, że fani dobrze reagują na pierwsze promocje cenowe. To powinno przełożyć się pozytywnie na sprzedaż w długim, kilkuletnim horyzoncie – mówi Przemysław Marszał, prezes zarządu 11 bit studios.

Jak zaznacza spółka, zgodnie z oczekiwaniami wypadła za to niedawna premiera „Indiki”, która w wersji na komputery PC zadebiutowała 2 maja a w wersjach konsolowych 17 maja bieżącego roku.

– Tytuł zbiera świetne noty recenzentów i fanów i doskonale uzupełnia nasze portfolio produkcji „meaningful entertainment” – zauważa Marszał.

Deklaruje, że ta niewielka, jeśli chodzi o zaangażowanie kapitałowe spółki inwestycja, zwróciła się już w całości. Według przedstawiciela 11 bit studios, o tegorocznych wynikach będą przede wszystkim decydowały zbliżające się premiery Frostpunka 2 i The Alters. Pierwsza z gier trafi na sklepowe półki, w wersji na komputery PC i Mac, 25 lipca. Premiera The Alters planowana jest niewiele później, również w III kwartale tego roku. Ten tytuł w dniu premiery będzie równocześnie oferowany w wersji na komputery PC oraz konsole Xbox X/S oraz PS5. Obie produkcje, zgodnie z podpisaną w zeszłym roku umową z Microsoft Corporation, już w dniach swoich premier będą dostępne w usłudze Game Pass prowadzonej przez amerykańskiego partnera.

– Dokładamy wszelkich starań, żeby zarówno „Frostpunk 2” jak i „The Alters” prezentowały jak najwyższą jakość techniczną, balansową oraz oczywiście dostarczały dużo emocji i przyjemności podczas rozgrywki – oznajmia prezes.

Zapewnia, że prowadzone w trybie ciągłym testy wewnętrzne i cykliczne testy zewnętrzne pozwalają spółce zaadresować z wyprzedzeniem wszystkie uwagi zgłaszane przez szerokie grono osób, w tym testerów i graczy, którzy zdecydowali się nabyć edycję Deluxe Frostpunka 2. Posiadacze tej wersji mogli już w kwietniu, przez jeden tydzień, swobodnie testować fragment rozgrywki. Frostpunk 2 jest jednocześnie pierwszą w historii grą 11 bit studios dostępną w przedsprzedaży.

– Decyzję o jej uruchomieniu, z perspektywy kilkutygodniowych doświadczeń, możemy oceniać jednoznacznie pozytywnie. Podobnie jednoznacznie pozytywnie oceniamy decyzję o organizacji, również po raz pierwszy w naszej historii, dwudniowych pokazów Frostpunka 2 i The Alters dla przedstawicieli mediów branżowych i influencerów – wskazuje Marszał.

Na zaproszenie 11 bit studios do Warszawy w dniach 16-17 maja odpowiedziało blisko 100 gości z całego świata, w tym z USA, krajów Europy Zachodniej, ale też z Japonii, Brazylii czy Australii. W evencie brali udział przedstawiciele wszystkich topowych mediów growych, w tym: IGN, GameSpot, PC Gamer czy Rock Paper Shotgun. Relacje z eventu będą dostępne już za kilka dni, po wygaśnięciu embarga informacyjnego.

– Dla The Alters embargo zniknie już w piątek, 24 maja. Dla Frostpunka 2 będzie to poniedziałek, 27 maja – precyzuje prezes.

Prowadzona kampania marketingowa, która według Marszała dopiero nabiera dynamiki, ma pozytywne przełożenie na zainteresowanie fanów zarówno „Frostpunkiem 2” jak i „The Alters”. Pierwsza z produkcji jest obecnie trzecią najbardziej oczekiwaną grą na platformie Steam (na tzw. wishliście). The Alters zajmuje 70. pozycję w zestawieniu i systematycznie pnie się w górę.

– A co ważne, w przypadku obu tych tytułów mamy przed sobą jeszcze wiele zaplanowanych akcji marketingowych – mówi przedstawiciel spółki.

Wsparciem wyników 11 bit studios, w nieco dłuższym horyzoncie, będą wydawane płatne dodatki (DLC), edycje gier na kolejne platformy sprzętowe oraz, oczywiście, premiery nowych tytułów. Jeszcze w 2024 roku swój debiut będzie miała Creatures of Ava, za którą to produkcją stoją hiszpańskie studia Inverge i Chibig. W 2025 roku planowane są premiery kolejnej gry własnej spółki, czyli „Projektu 8” (nazwa kodowa) oraz „Botin” (również nazwa kodowa). Producentem drugiego z tytułów jest Digital Sun. Hiszpańskie studio było twórcą „Moonlightera”, dużego sukcesu wydawniczego 11 bit studios.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat