
11 bit studios miało 1,13 mln zł zysku netto, 4,32 mln zł straty EBIT w II kw. 2024 r.
Strata operacyjna wyniosła 4,32 mln zł wobec 1,25 mln zł straty rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 15,43 mln zł w II kw. 2024 r. wobec 10,01 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2024 r. spółka miała 0,48 mln zł jednostkowej straty netto wobec 4,01 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 30,76 mln zł w porównaniu z 24,78 mln zł rok wcześniej. Strata EBITDA sięgnęła 2,43 mln zł wobec 2,94 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Wzrost przychodów spółki o 24,16 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku to pochodna poszerzenia portfolio produktowego o nowe tytuły z wydawnictwa, czyli „The Invincible” (zadebiutował 6 listopada 2023 roku), „The Thaumaturge” (6 marca 2024 roku) oraz „Indika” (2 maja 2024 roku), wskazano w komunikacie poświęconym wynikom.
– W pierwszych sześciu miesiącach tego roku sprzedaż gier z wydawnictwa odpowiadała już za 52 proc. przychodów ogółem – powiedział prezes Przemysław Marszał, cytowany w komunikacie.
Rosnące przychody nie wystarczyły jednak, żeby pokryć wyższe o 49 proc. r/r koszty operacyjne spółki, których istotną część stanowiły wydatki związane z przygotowaniami do tegorocznych premier gier własnych, czyli „Frostpunka 2” i „The Alters”. Spółka zwraca uwagę, że istotny wpływ na poziom straty netto 11 bit studios w I półroczu 2024 roku miały zysk wykazany za ten okres przez przez Fool’s Theory, czyli podmiot stowarzyszony.
– Jesteśmy przekonani, że wyniki finansowe kolejnych okresów będą daleko lepsze, a lata 2024-2026 będą rekordowe w historii spółki – zapowiedział prezes.
Podstawą do takich założeń jest oczekiwana, wysoka sprzedaż gier wymienionych powyżej, czyli „Frostpunka 2” i „The Alters” wspierana przez sprzedaż tytułów z wydawnictwa oraz w późniejszym okresie przez „Projekt 8” (nazwa kodowa). „Frostpunk 2” w wersji na komputery PC zadebiutuje 20 września 2024 roku. Premiera „The Alters” w wersji na komputery PC oraz konsole Xbox Series X/S oraz PS5 planowana jest kilka tygodni później, wymieniono dalej.
– Dokładną datę ujawnimy w pierwszej połowie września – powiedział Marszał.
Przypomniał, że zarówno „Frostpunk 2”, jak i „The Alters”, zgodnie z podpisaną w zeszłym roku umową z Microsoft Corporation, już w dniach swoich premier będą dostępne w usłudze Game Pass.
11 bit studios działa na rynku gier od 2010 roku. Jest producentem multiplatformowych gier komputerowych. Spółka ma na koncie takie tytuły, jak: „Anomaly”, „This War of Mine” i „Frostpunk”. Prowadzi też program wydawniczy 11 bit publishing, w ramach którego wydała m.in. „Moonlighter” i „Children of Morta”. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w 2015 r.