swroubva
Advertisement
PARTNER SERWISU
rcvigoxl

Wittchen chce wprowadzać nowy asortyment odzieżowy m.in. linię koszulek na wiosnę

Omawiane walory:

Wittchen chce wrócić do marży brutto na sprzedaży na poziomie 63-64 proc. po tym, jak zanotowała jej spadek do 60,1 proc. w III kw. br., a po 9 miesiącach br. - do 61,9 proc., poinformował prezes Jędrzej Wittchen. Spółka nie zmienia strategii, ale chce wprowadzać nowy asortyment odzieżowy m.in. linię koszulek na wiosnę, a jeszcze w tym roku produkty prezentowe, takie jak np. zapachy i świece.

Jędrzej Wittchen, prezes zarządu spółki.

– Nie satysfakcjonuje nas to, co się działo z wynikami przez ostatni kwartał, sytuacja rynkowa otoczenie makro i mikro powoduje, że nie jesteśmy w stanie realizować planów tak, jak byśmy chcieli. Ale czuliśmy tę sytuację i pracowaliśmy nad zmianami, nad wdrożeniem planów naprawczych, nowymi rozwiązaniami, nad wymianą firm, które nam doradzają i dbamy o to, żeby szybko wrócić na ścieżkę rozwoju. Przed nami szczyt sezonu i mamy nadzieję, że ten trend poprawimy. Uważamy, że marża brutto jest niezła i będziemy robić wszystko, żeby wrócić do poziomu 63-64 proc. – powiedział Wittchen podczas wideokonferencji.

– Będziemy robić wszystko, żeby do tych poziomów wracać, ale tak, jak pozwala na to rynek. Robimy bardzo dużo, żeby kupować taniej i rozszerzać marże od dołu, nie tylko przez ograniczanie kosztów, ale dobry zakup. Np. nasz główny asortyment, czyli bagaż sprzedaje się fantastycznie – 1,5 mln walizek rocznie w Polsce i tyle samo albo więcej chcemy sprzedawać za granicą. Ale na rynku jest bardzo duża konkurencja, dlatego postanowiliśmy nie walczyć tu tylko ceną, ale pracujemy nad odświeżeniem designu i technologii oraz surowców, z których będziemy ten bagaż produkować. W efekcie na wiosnę zaprezentujemy zupełnie nową jakość i nie będziemy się ścigać ceną – i to jest przyczynek do tego, że być może nasza marża pójdzie w górę. Pokazałem ten przykład po to, żeby uwierzyli państwo, że jest możliwe podwyższenie marży i sprzedaży w naszej firmie – dodał.

➡ Wszystkie komunikaty spółek giełdowych z systemów EBI/ESPI w jednym miejscu ➡ Sprawdź!

Prezes podkreślił też, że spółka nie zmienia swojej strategii, ale będzie też mocniej pracowała nad poszerzeniem asortymentu.

– Strategii nie zaniedbujemy, czyli nadal skupiamy się na umacnianiu pozycji w Polsce i budowie sprzedaży oraz marki na rynkach zagranicznych. Pracujemy też nad rozwojem asortymentu i w przyszłym roku pojawią się np. nowa linia koszulek, a w tym roku nowy asortyment prezentowy np. zapachy i świece. Ruszamy też z budową hali logistycznej i mam nadzieję, że wiosną ona ruszy – dodał.

Dyrektor ds. finansowych, relacji inwestorskich i rozwoju Dariusz Kormański zaznaczył zaś, że strategią jest, aby asortymentem manewrować, dostosowywać.

– Wzmacniamy i rozszerzamy ofertę ubrań i dodatków, bo wiemy, że ten segment nasi klienci doceniają. W III kw. zauważyliśmy korektę wyników, ale marża się broni – wiemy, że jest niższa niż w ub.r., ale wciąż mamy pozytywne wyniki i chcemy, żeby ten kwartał był lekcją dla nas, wyciągamy z tego wnioski i mamy nadzieję, że będzie już tylko lepiej – powiedział Kormański.

Wittchen odnotował 8,72 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 17,39 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 11,54 mln zł wobec 23,66 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 19,3 mln zł wobec 30,5 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 115,28 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 128,07 mln zł rok wcześniej, choć wolumen sprzedanych produktów wzrósł o 8 proc. r/r. Jest to efekt nasilającej się konkurencji cenowej, w tym ze strony azjatyckich platform internetowych. Presja cenowa odczuwalna jest w szczególności w segmencie walizek, wiodącej kategorii produktowej Grupy Wittchen.

W I-III kw. 2024 r. spółka miała 25,39 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 40,63 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 321,06 mln zł w porównaniu z 334,81 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 57,9 mln zł wobec 72,8 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Stale rosnące znaczenie kanału e-commerce i konieczność zwiększania efektywności w tym obszarze sprawiły, że Grupa Wittchen zmodernizuje i rozbuduje własne centrum logistyczne w Palmirach koło Warszawy. Obecne dwie hale magazynowe zostaną uzupełnione o trzeci budynek, zaś wyposażenie hali nr 1 zostanie w dużym stopniu zautomatyzowane. Na przełomie 2024 i 2025 r. planowane jest zakończenie prac projektowych i przygotowawczych. Z uwagi na planowaną budowę węzła drogowego w Palmirach w ramach trasy S7, w bezpośrednim sąsiedztwie siedziby spółki, musiała ona dostosować do tych planów harmonogram swojej inwestycji. Rozpoczęcie budowy hali magazynowej zaplanowane jest obecnie na 2025 rok, podała wcześniej spółka.

Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platform marketplace w 24 krajach oraz sieć 117 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach koło Warszawy.

Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r., wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 467,3 mln zł w 2023 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Wittchen rekomenduje niewypłacanie dywidendy z zysku za 2024 r.

    WITTCHEN, biorąc pod uwagę bieżącą sytuację rynkową, większe zapotrzebowanie na kapitał obrotowy oraz planowaną rozbudowę centrum logistycznego w Palmirach, zarekomendował przeznaczenie zysku netto za 2024 r. w całości na kapitał zapasowy. Jednocześnie intencją zarządu jest, aby w długim terminie WITTCHEN pozostał spółką dywidendową.

  • Wittchen miał 4,2 mln zł zysku netto w I kw. 2025 r.

    WITTCHEN odnotował 4,22 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 4,87 mln zł zysku rok wcześniej.

  • Rynkowy rollercoaster trwa w najlepsze, w grze 11 bit studios i Wittchen

    Piątkowa sesja na giełdzie w Warszawie rozpoczęła się od wzrostów, które szybko zostały wyzerowane. Przed weekendem o wzrosty na GPW może być ciężko i sukcesem będzie jeżeli indeksy nie spadną, ale w średnim terminie perspektywy dla warszawskiej giełdy pozostają dobre.

  • Wittchen na czerwono po słabych wynikach za IV kwartał 2024 r.

    Końcówka 2024 r. okazała się dużo słabsza od oczekiwań. Zysk netto okazał się słabszy ok konsensusu o 46 proc., a EBIT o 13 proc. W piątek rano akcje WITTCHENa tanieją o blisko 9 proc.

  • Wittchen miał 133 mln zł przychodów w IV kw. 2024 r., wzrost o 1 proc. r/r

    WITTCHEN miał 133 mln zł skonsolidowanych przychodów w IV kw. 2024 r., co oznacza wzrost o 1 proc. r/r. Przychody segmentu detalicznego wyniosły 114,3 mln zł (-1 proc. r/r), zaś segmentu B2B: 18,7 mln zł (+9 proc. r/r). Przychody w 2024 r. wyniosły 454,1 mln zł (-3 proc.), w tym przychody segmentu detalicznego 399 mln zł (-2 proc.), zaś B2B 55,1 mln zł (-10 proc. r/r).




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat