
Grupa Żabka miała 216 mln zł zysku netto, 987 mln zł skoryg. zysku EBITDA w IV kw. 2024
Zysk operacyjny wyniósł 420 mln zł wobec 418 mln zł rok wcześniej.
Zysk EBITDA sięgnął w IV kw. ub.r. 891 mln zł wobec 804 mln zł zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA – odpowiednio: 987 mln zł wobec 836 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 6 072 mln zł wobec 5 034 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowana sprzedaż do klienta końcowego wyniosła odpowiednio: 6 885 mln zł wobec 5 833 mln zł rok wcześniej, w tym Żabka Polska: 6 564 mln zł wobec 5 712 mln zł, a Nowe Silniki Rozwoju: 321 mln zł wobec 121 mln zł.
W całym roku 2024 zysk netto 593 mln zł wobec 356 mln zł rok wcześniej. Skorygowany skonsolidowany zysk netto wyniósł odpowiednio: 714 mln zł wobec 430 mln zł zysku rok wcześniej.
Zysk EBITDA sięgnął odpowiednio: 3 363 mln zł wobec 2 740 mln zł zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA – odpowiednio: 3 505 mln zł wobec 2 834 mln zł zysku rok wcześniej.
W tym okresie spółka miała 23 797 mln zł przychodów ze sprzedaży w porównaniu z 19 806 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowana sprzedaż do klienta końcowego w 2024 r. wyniosła odpowiednio: 27 277 mln zł wobec 22 775 mln zł rok wcześniej, w tym Żabka Polska: 26 167 mln zł wobec 22 305 mln zł, a Nowe Silniki Rozwoju: 1 109 mln zł wobec 470 mln zł.
– Grupa Żabka w 2024 r. kontynuowała wzrost sprzedaży, wspierany zarówno przez wyższą o 8,3 proc. sprzedaż porównywalną (LFL), jak i dalszą ekspansję sieci sklepów. W minionym roku Grupa otworzyła 1166 nowych placówek i jednocześnie dynamicznie rozwijała ofertę cyfrową. W efekcie sprzedaż do klientów końcowych osiągnęła poziom 27,3 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 20 proc. r/r – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Skorygowany wynik EBITDA Grupy w 2024 r. wyniósł 3,5 mld zł, co oznacza wzrost o 23,7 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Był on efektem zwiększenia skali działalności oraz poprawy marż. Dzięki poprawie efektywności kosztowej oraz spadkowi cen energii w 2024 roku marża skorygowanego wyniku EBITDA osiągnęła poziom 12,8 proc., rosnąc rok do roku o 0,4 pkt proc.
– W 2024 roku Grupa Żabka osiągnęła dynamiczny wzrost przychodów we wszystkich kluczowych segmentach działalności, co potwierdza skuteczną realizację strategii przedstawionej inwestorom podczas IPO. Kontynuowana ekspansja sieci przełożyła się na ponad 1 100 nowych otwarć, co pozwoliło zakończyć rok z liczbą ponad 11 000 placówek. Tym samym umacniamy naszą pozycję jednej z największych sieci modern convenience w tym regionie Europy, zwiększając skalę i efektywność operacyjną. W minionym roku nasza firma z powodzeniem zrealizowała dwa kluczowe etapy rozwoju: wejście na rynek rumuński oraz debiut giełdowy. Zrealizowaliśmy również nasze kluczowe cele niefinansowe w obszarze ESG – skomentował CEO Tomasz Suchański, cytowany w komunikacie.
Na koniec 2024 r. sieć sklepów Grupy Żabka – będąca największą siecią convenience w Europie – liczyła 11 069 lokalizacji, dzięki otwarciu 1 166 nowych placówek. W 2024 r. Grupa weszła na rynek rumuński, otwierając tam do końca ubiegłego roku 60 placówek.
Wolne przepływy pieniężne (FCF) osiągnęły poziom 1 531 mln zł w 2024 r., w porównaniu do 460,8 mln zł rok wcześniej.
– Silne przepływy pieniężne pozwoliły sfinansować nakłady inwestycyjne (capex) na poziomie 1 675 mln zł w 2024 r. (+24 proc. r/r), z czego 623 mln zł wydanych zostało w IV kwartale (+35 proc. r/r). Znaczna część nakładów inwestycyjnych została przeznaczona na otwarcie nowych sklepów, modernizację istniejących placówek oraz rozwój konceptu Żabka Café 2.0. – czytamy w komunikacie.
Dzięki wysokiemu poziomowi generowanej gotówki Grupa skutecznie realizowała strategię redukcji zadłużenia, zmniejszając wskaźnik długu do skorygowanego wyniku EBITDA do 1,5x z poziomu 2,3x w 2023 r.
Grupa Żabka liczy na średni do wysokiego jednoprocentowy wzrost sprzedaży LfL w 2025 r.
Grupa Żabka liczy na wzrost sprzedaży LfL na poziomie od średnich do wysokich jednocyfrowych wartości procentowych w 2025 r. (wobec wzrostu o 8,3 proc. w tym ujęciu w ub.r.), poinformowała CFO Marta Wrochna-Łastowska.
– Zgodnie z oczekiwaniami sprecyzowanymi podczas IPO, planujemy osiągnąć stabilną skorygowaną marżę EBITDA na poziomie zbliżonym do górnej granicy przedziału 12-13 proc. w krótkim i średnim terminie oraz wzrost sprzedaży LfL w 2025 roku na poziomie od średnich do wysokich jednocyfrowych wartości procentowych. Oczekujemy również dalszego wzrostu zysku netto – powiedziała Wrochna-Łastowska, cytowana w komunikacie.
W 2024 r. skorygowana marża EBITDA zwiększyła się do 12,8 proc., zbliżając się do górnej granicy zakładanego przedziału 12-13 proc., podkreśliła CFO.
W 2024 r. sprzedaż LFL wzrosła o 8,3 proc., co było efektem zarówno wyższego wolumenu sprzedaży na sklep, jak i korzystnego wpływu inflacji.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience działającą na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano. Grupa dysponuje również ofertą cyfrową. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2024 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.