
Źródło: Spółka
Kierunki strategicznego rozwoju 11 bit studios opierają się na trzech głównych filarach produktowych. Spółka stawia na kombinację zupełnie nowych oraz już istniejących własnych marek (IP), które mają potencjał do dalszego rozwoju w kierunku tzw. „gier jako platform”.
Pierwszym filarem są nowe gry tworzone przez wewnętrzne zespoły. Chodzi tu o całkowicie nowe produkcje, bazujące na świeżych pomysłach lub wybranych, należących do spółki IP. Ten segment działalności niesie ze sobą duży potencjał sukcesu.
Drugi filar to rozwój wybranych gier jako platform. Spółka planuje wieloletnią rozbudowę tych tytułów, które już zdobyły silną pozycję na rynku i posiadają znaczną bazę graczy. Produkcja będzie odbywać się w krótszych cyklach, co ma na celu stabilizację działalności, ograniczenie ryzyka i dalszy rozwój posiadanych IP.
Trzeci filar to działalność wydawnicza pod marką X-DEV. W jej ramach spółka zamierza wydawać gry o mechanicznie angażującej rozgrywce, tworzone przez ambitne studia z całego świata. Ten segment ma na celu dywersyfikację działalności oraz stworzenie dodatkowych szans na rynkowy sukces
Spółka zakłada ewolucję „meaningfull games” w kierunku „relatable games”, upewniając się, że aspekt „games” będzie miał równie istotną wagę jak „relatable”.
– Koncentrujemy się na grach ‚single player’ z dodatkową intencją implementowania w nich mechanik oraz aspektów ‚multiplayer’ i/lub ‚social’ – czytamy dalej.
– Preferowana skala nowych gier wewnętrznych ujęta w ramach zespołów 30-60 osobowych, realizujących grę w 4 lata – napisano w komunikacie.
11 bit studios zakłada też ewolucję gałęzi wydawniczej poprzez skupienie na jakości, produkcje skali Indie, gry napędzane mechaniką rozgrywki, 1-2 mln USD jako optymalny budżet pojedynczej gry wydawniczej oraz rezerwę budżetową na niespodziewane projekty o wysokim potencjale komercyjnym, wymieniono w informacji.
– Naszym celem jest równoległy rozwój wielu projektów, w trzech filarach produktowych, przy zachowaniu efektywności procesu oraz elastyczności działania – podsumowano.
11 bit studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w 2015 r. Ma na koncie takie tytuły, jak: „Anomaly”, „This War of Mine” i „Frostpunk” 11 bit studios prowadzi też program wydawniczy 11 bit publishing, w ramach którego, wydała m.in. gry „Moonlighter” i „Children of Morta”.