
Fot. CCC
– W I kw. 2025 Grupa CCC wypracowała wynik EBITDA na poziomie 376 mln zł (+25 proc. r/r) oraz marżę EBITDA 16 proc. (+3 pkt proc. r/r). Szyld CCC zanotował zysk EBITDA w wysokości 218 mln zł (+11 proc. r/r) przy marży EBITDA 21 proc. (lepszej o ok. 1 pkt proc.). Jest to dziewiąty kwartał z rzędu poprawy rentowności szyldu w ujęciu r/r. Zysk EBITDA HalfPrice wzrósł o 4 proc. r/r i wyniósł 72 mln zł. Grupa Modivo wypracowała zysk EBITDA 88 mln zł (+150 proc. r/r) oraz skokowy wzrost marży EBITDA (o ponad 6 pkt proc. r/r) do poziomu 10 proc. – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Zysk operacyjny wyniósł 214 mln zł wobec 151 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 350 mln zł w I kw. r.obr. wobec 2 261 mln zł rok wcześniej.
– Przychody Grupy CCC w I kw. 2025 wzrosły rdr o 4 proc. i wyniosły 2,3 mld zł. Szyld CCC wygenerował sprzedaż 1 mld zł (wyższą o 9 proc. r/r). Wyższe przychody odnotował również HalfPrice – wyniosły one 443 mln zł, co stanowi wynik o 20 proc. lepszy rdr. Niższa o 6 proc. dynamika przychodów w Grupie Modivo (eobuwie -5 proc., Modivo -8 proc.) jest zgodna z założeniami i wynika głównie ze strategicznych decyzji związanych z zakończeniem działalności na nierentownych rynkach – czytamy dalej.
– Grupa CCC w pierwszym kwartale odnotowała marżę brutto na poziomie blisko 51 proc. – zbliżoną do zeszłorocznej. W kolejnych kwartałach na poziom marży Grupy pozytywnie wpływać będzie szybko rosnący udział marek licencyjnych w ofercie – wskazano także w materiale.
Grupa CCC podkreśla, że utrzymuje „ścisłą dyscyplinę kosztową we wszystkich liniach biznesowych”. W omawianym kwartale odnotowała spadek wskaźnika kosztów do przychodów o blisko 2 pkt proc. do 43,9 proc.. Był to siódmy kwartał z rzędu poprawy w ujęciu r/r.
– Konsekwentnie realizujemy nasze cele strategiczne. Mamy ambitne plany dotyczące rozwoju powierzchni handlowej, w tym roku aż o ponad 300 tys. mkw. i sukcesywnie je realizujemy. To istotnie więcej niż pierwotnie zakładaliśmy – musimy wykorzystywać nadarzające się szanse – nasze sklepy są bardzo rentowne, a na dodatek otrzymujemy oferty najmu bardzo dobrych lokali na korzystnych dla Grupy warunkach. Nadal koncentrujemy się na ekspansji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, ale zgodnie z zapowiadanym planem, wykorzystujemy też szanse na rynkach Europy Południowej – skomentował prezes Dariusz Miłek, cytowany w komunikacie.
Dodał, że za Grupą jest otwarcie sklepu HalfPrice w stolicy Hiszpanii, a na początku maja rozpoczął działalność pierwszy sklep sieci we Włoszech. „Debiut w obu tych krajach to dla nas duży sukces, który daje nadzieję na skuteczną, dalszą ekspansję na tych rynkach” – podkreślił prezes.
Grupa CCC jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia i odzieży. Działa na 23 rynkach. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10,3 mld zł w roku obrotowym 2024 (luty 2024 – styczeń 2025).