
(Fot. spółka)
Asbis z rekordowym kwietniem i dynamicznym wzrostem
W kwietniu 2025 r. Asbis wypracował 255 mln USD przychodów, co oznacza wzrost o 33 proc. r/r wobec 192 mln USD rok wcześniej. To najwyższy poziom sprzedaży w tym miesiącu w historii spółki. Dwucyfrowa dynamika wzrostu dotyczyła większości rynków operacyjnych, a liderami sprzedaży były Słowacja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Ukraina i Kazachstan.
– Zamknęliśmy wyjątkowo dobry kwiecień, w którym zanotowaliśmy wysoki dwucyfrowy wzrost przychodów. Warto podkreślić, że był to też najlepszy kwiecień w naszej historii, który był znacznie wyższy od kwietnia 2021 r. Potwierdza to, że nasza firma jest dobrze przygotowana do pokonania wszelkich przeszkód, które pojawią się na naszej drodze – Serhei Kostevitch, prezes Grupy Asbis.
Spółka podkreśla również bardzo dobre wyniki swojej spółki zależnej Breezy, która odnotowała wysokie wzrosty sprzedaży na wszystkich rynkach działalności.
Najmocniejsze rynki i struktura produktowa
W kwietniu 2025 r. Polska znalazła się na piątym miejscu pod względem wielkości sprzedaży Asbis. Szczególnie imponujące były wyniki w Republice Południowej Afryki oraz na Słowacji, gdzie zanotowano trzycyfrowy wzrost przychodów.
Najlepiej sprzedającymi się produktami w tym okresie były: smartfony, serwery, procesory i laptopy. To potwierdza, że Asbis skutecznie odpowiada na popyt rynkowy zarówno w segmencie konsumenckim, jak i biznesowym.
– Bardzo dobrze radzi też sobie spółka Breezy, notując wysokie wzrosty na wszystkich rynkach swojej działalności – Serhei Kostevitch, prezes Grupy Asbis.
Asbis: globalna skala i silne marki własne
Grupa Asbis działa w 34 krajach, posiada 4 centra dystrybucyjne i współpracuje z ok. 20 tys. klientów w 60 krajach. W 2024 roku sprzedaż grupy przekroczyła 3 mld USD. Kluczowe marki własne spółki to m.in. Aeno (smart home), Canyon (akcesoria mobilne), Lorgar (sprzęt gamingowy) i Prestigio (rozwiązania IT dla edukacji i biznesu).
Asbis jest notowany na GPW od 2007 roku i pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych dystrybutorów IT w regionie EMEA, z silną pozycją na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki.