
Pepco Group: Przychody w III kw. wzrosły o 2,7 proc., buy-back ruszy 17 lipca (Fot. spółka)
Pepco Group: Wzrost sprzedaży i poprawa marży
W III kwartale (kwiecień–czerwiec 2025) Pepco Group osiągnęła 1 424 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 2,7 proc. r/r przy stałym kursie walutowym. Przychody Nowej Grupy Pepco, obejmującej marki Pepco i Dealz (bez Poundland, który został sprzedany 12 czerwca), wzrosły w tym okresie o 7,7 proc. r/r do 1 078 mln euro.
Sprzedaż porównywalna (LFL) w Nowej Grupie Pepco wzrosła o 2,6 proc., z czego:
- marka Pepco zanotowała wzrost LFL o 2,4 proc. (do 997 mln euro), a bez segmentu FMCG o 4,8 proc.,
- Dealz odnotował wzrost LFL o 5,8 proc., przy wysokim popycie na artykuły spożywcze i codziennego użytku.
W okresie dziewięciu miesięcy roku obrotowego 2025 (październik 2024 – czerwiec 2025) całkowite przychody grupy wzrosły o 2,9 proc. przy stałych kursach i spadły o 0,5 proc. w ujęciu LFL do poziomu 4 763 mln euro. W przypadku Nowej Grupy Pepco wzrost wyniósł odpowiednio 8,7 proc. i 2,4 proc. do 3 431 mln euro.
Marża brutto Nowej Grupy Pepco w III kwartale poprawiła się o 180 punktów bazowych r/r. Spółka podała, że sprzyjały temu dobre wyniki marki Pepco oraz zmiany w strukturze asortymentu.
W III kwartale otwarto netto 45 nowych sklepów Pepco i Dealz, głównie w Europie Środkowej i Wschodniej. Na koniec okresu Nowa Grupa Pepco posiadała łącznie 4 276 placówek.
– Nasze wyniki za III kwartał odzwierciedlają konsekwentną realizację strategii w ramach Nowej Grupy Pepco oraz działania, które podjęliśmy w celu zapewnienia bardziej stabilnych wyników. Marka Pepco osiągnęła bardzo dobre wyniki w trzecim kwartale, notując rekordowe przychody przekraczające 1 mld euro, trzeci z rzędu kwartał wzrostu sprzedaży porównywalnej (like-for-like) oraz dalszy wzrost marży brutto. To wyjątkowe osiągnięcie – osiągane dzięki lepszej dostępności towarów, koncentracji na przewadze cenowej w zakresie najlepiej sprzedających się produktów oraz ulepszonemu asortymentowi – wspierało to ciągłą poprawę sprzedaży LFL i wzrost wolumenu sprzedaży w tym okresie – komentuje Stephen Borchert, prezes Pepco Group.
– Po zakończeniu sprzedaży Poundland, w czerwcu 2025 roku, Nowa Grupa Pepco ma teraz prostszą strukturę, co pozwala nam z optymizmem patrzyć w przyszłość. Chcemy wykorzystać liczne możliwości rozwoju marki Pepco, aby, zgodnie z naszą ambicją, stać się jednym z najlepszych detalistów dyskontowych w Europie – podsumowuje Stephen Borchert, prezes Pepco Group.
Buy-back akcji Pepco za 50 mln euro ruszy w połowie lipca
Spółka zapowiedziała rozpoczęcie programu skupu akcji własnych o wartości do 50 mln euro, który ma potrwać od ok. 17 lipca do 10 września 2025 roku. Cena zakupu nie przekroczy 110 proc. wartości rynkowej akcji. Buy-back będzie realizowany przez Santander Biuro Maklerskie.
– Utrzymujący się rozwój Grupy, jej silny potencjał zysków, mocna generacja gotówki oraz przekonanie zarządu, że obecna wycena akcji w znacznym stopniu nie odzwierciedla przyszłych perspektyw spółki, są podstawą do podjęcia decyzji o rozpoczęciu programu skupu akcji własnych o wartości do 50 mln euro, z myślą o dalszym zwiększaniu wartości dla akcjonariuszy – mówi Stephen Borchert, prezes Pepco Group.
Spółka przypomniała, że 6 marca 2025 roku, podczas Capital Markets Day, ogłoszono możliwość przeprowadzenia buy-backu o wartości do 200 mln euro w latach 2025–2027.
Perspektywy Pepco na cały rok bez zmian
Pepco Group podtrzymało całoroczne założenia dotyczące wzrostu przychodów i bazowej EBITDA (MSSF 16) na wysokim jednocyfrowym poziomie oraz otwarcia ok. 250 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2025.
– Nasze marki Pepco i Dealz osiągają solidne wyniki zgodnie ze swoimi celami. Wcześniej przedstawiliśmy założenia, zgodnie z którymi marka Pepco osiągnie w roku obrotowym 2025 wzrost r/r przychodów i bazowej EBITDA (MSSF 16) na wysokim, jednocyfrowym poziomie, co podtrzymujemy. Dealz analogicznie ma osiągnąć wyniki zgodne ze wcześniejszymi informacjami, z całorocznym wynikiem EBITDA (MSSF 16) w wysokości ok. 30 mln euro. W zakresie liczby sklepów, Grupa wciąż spodziewa się ok. 250 nowych otwarć netto w roku obrotowym 2025 – czytamy w komunikacie.
Pepco Group powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco i Dealz. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 roku i wchodzi w skład indeksu WIG20.