
Fot. materiały prasowe Sfinks
Sfinks Polska zawarł umowę na świadczenie usług doradczych dotyczących projektu wydzielenia i sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa (ZCP) obejmującej markę Sphinx. Doradca będzie wspierał spółkę m.in. w poszukiwaniu inwestorów oraz prowadzeniu negocjacji, poinformowała spółka w komunikacie.
Wynagrodzenie doradcy zostało ustalone jako częściowo stałe i częściowo uzależnione od skuteczności (tzw. success fee). Wskazano, że jego zespół posiada doświadczenie w transakcjach fuzji i przejęć (M&A), w tym na rynku gastronomicznym, oraz w zakresie strukturyzowania finansowania.
W czerwcu 2025 roku zarząd Sfinks Polska podjął decyzję o rozpoczęciu projektu wydzielenia i sprzedaży działalności pod marką Sphinx. W ramach możliwego scenariusza rozważana jest sprzedaż ZCP do spółki zależnej i pozyskanie przez nią inwestora zainteresowanego dalszym rozwojem sieci.
Sfinks Polska to największa w Polsce sieć restauracji typu casual dining oraz trzecia co do wielkości przychodów firma gastronomiczna w kraju. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2006 roku.