oltixtqc
Advertisement
PARTNER SERWISU
epofkjct

Sfinks Polska odnotował 52,5 mln zł przychodów w IV kw. 2024 r., wzrost o 7,6 proc. r/r

Omawiane walory:

Sprzedaż gastronomiczna grupy Sfinks Polska w IV kwartale 2024 r. wzrosła o 7,6 proc. r/r do 52,52 mln zł. W rachunku narastającym sprzedaż gastronomiczna w 2024 r. wyniosła 206,83 mln zł i wzrosła o 8,8 proc. r/r.

Fot. materiały prasowe Sfinks

– W 2024 r. przychody naszych restauracji rosły znacznie powyżej inflacji, co jest jednym z założeń strategii Sfinksa na lata 2024-2029. Trend wzrostowy jest więc wyraźny. Lata 2022 i 2023 to był czas skokowego zwiększania przychodów sieci po okresie pandemii na skutek odbudowy sieci i powrotów restauracji do atrakcyjnych lokalizacji. Dane sprzedażowe za 2024 r. to coraz wyższa baza przychodowa i powtarzalny rosnący trend. Będziemy pracować na to, by także w tym i kolejnych latach przychody w sieci sukcesywnie rosły. Będzie to efektem m.in. dalszego zwiększania liczby restauracji oraz działań wspierających sprzedaż, m.in. w ramach naszego programu lojalnościowego Aperitif – powiedział prezes Sylwester Cacek, cytowany w komunikacie.

W ramach sieci porównywalnej, czyli lokali działających zarówno na koniec każdego z miesięcy z raportowanego kwartału, jak w analogicznych okresach roku ubiegłego (L4L), przychody wyniosły 48,71 mln zł. To oznacza wzrost o 5,9 proc.. Narastająco w całym 2024 r. było to 192,12 mln zł na koniec grudnia 2024 r., co oznacza wzrost o 8 proc. r/r.

Na koniec roku 2024 w sieci Sfinksa (nie uwzględniając Piwiarni) pracowało 78 restauracji działających wobec 76 na koniec 2023 r.

Raportowana sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale franczyzowe i własne w sieci Sfinks Polska. Sprzedaż gastronomiczna nie obejmuje przychodów sieci Piwiarnia. Jednocześnie spółka zwraca uwagę, że sprzedaż gastronomiczna nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska. Na te składają się przychody ze sprzedaży gastronomicznej wypracowywanej przez restauracje własne oraz przychody z opłat franczyzowych naliczane od sprzedaży gastronomicznej realizowanej przez restauracje franczyzowe. W tym drugim przypadku przychody ze sprzedaży gastronomicznej stanowią przychód franczyzobiorców.

Sfinks jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat