PARTNER SERWISU
pzkzrnsh

mBank z nową strategią „Cała naprzód!” – chce obsługiwać 4,1 mln klientów do 2030 roku

Omawiane walory:

mBank ogłosił nową strategię pod nazwą "Cała naprzód!", której celem jest osiągnięcie 4,1 mln aktywnych klientów w Polsce do 2030 roku. Bank stawia na lojalizację, zaawansowane technologie i silne relacje z klientami.

mBank, z, nową, strategią, "Cała, naprzód!", – chce, obsługiwać, 4,1, mln, klientów, do, 2030, roku,

(Fot. Mat. prasowe mBanku)

Strategia mBanku na lata 2026–2030 zakłada osiągnięcie 4,1 mln aktywnych klientów w Polsce oraz 10-proc. udziału w rynku kredytów i depozytów – zarówno w bankowości detalicznej, jak i korporacyjnej. Bank koncentruje się na budowaniu trwałych relacji z obecnymi klientami zamiast agresywnego pozyskiwania nowych.

– Wracamy do naszych korzeni – mamy wymarzoną klientelę, chcemy rozwijać się z myślą o nich. Odpowiedzialnie i mądrze. Jesteśmy na to gotowi. Po czasie na wzburzonych wodach dotarliśmy do miejsca, w którym jesteśmy gotowi, by rozwinąć żagle i ruszyć całą naprzód! – powiedział prezes Cezary Kocik, cytowany w komunikacie.

Nowa strategia „Cała naprzód!” opiera się na wykorzystaniu zaawansowanych technologii, prostocie organizacyjnej i celach zrównoważonego rozwoju. mBank wyróżnia się demografią klientów – 67 proc. z nich to osoby z pokoleń Z i Y, a 74 proc. ma mniej niż 46 lat. Bank deklaruje także wyjątkową lojalność klientów – wskaźnik NPS wynosi 56 proc., co znacząco przewyższa średnią rynkową.

– mBank stawia sobie ambitny cel – 10-proc. udział w rynku kredytów i depozytów, zarówno w bankowości detalicznej, jak i korporacyjnej. Do 2030 roku chce obsługiwać 4,1 mln aktywnych klientów w Polsce. Inwestorzy również będą zadowoleni – w nowej strategii mBank planuje powrócić do wypłaty dywidendy z zysku netto za 2026 rok, a wskaźnik wypłaty ma być zwiększony docelowo do 75 proc. w 2030 roku – czytamy dalej.

W bankowości detalicznej mBank chce promować zdrowie finansowe klientów i wprowadza nowy wskaźnik oceny finansowej oparty na sześciu obszarach, takich jak bezpieczeństwo finansowe, odpowiedzialne zadłużenie czy inwestowanie.

– Strategia ‚Cała naprzód!’ to odpowiedź na zmieniające się potrzeby naszych klientów oraz wyraz naszej ambicji, by mBank był nie tylko instytucją finansową, do której przychodzę po wygodne rozwiązania transakcyjne, ale partnerem w codziennym życiu – skomentował wiceprezes ds. bankowości detalicznej Krzysztof Bratos.

Bank planuje wzrost liczby klientów zamożnych z 980 tys. w 2024 roku do 1,4 mln w 2030 roku oraz zwiększenie liczby klientów z sektora małych firm (z rocznym obrotem powyżej 1 mln zł) z 73 tys. do 120 tys.

– Wiemy, że potrafimy budować trwałe relacje z klientami i wspierać ich w rozwoju. (…) Naszym celem jest, aby do 2030 roku liczba aktywnych zamożnych klientów wzrosła z 980 tys. w 2024 r. do 1,4 mln – powiedział także Bratos.

mBank rozwija działalność w Czechach i na Słowacji, kierując ofertę do młodego pokolenia, w tym studentów. Zagraniczne oddziały testują innowacje jak pierścienie płatnicze i rozwiązania z zakresu bankowości konwersacyjnej.

– mBank zapewnia, że dzięki spójnemu rozwojowi swojej platformy we wszystkich krajach ma możliwości przyspieszenia działalności na pozostałych dwóch rynkach – czytamy dalej.

W obszarze bankowości korporacyjnej bank wskazuje sześć strumieni wzrostu: transformację energetyczną i technologiczną, cyfryzację, zrównoważony rozwój, gospodarkę obiegu zamkniętego, zdrowie i czas wolny oraz obronność.

– Naszym celem jest podwojenie udziału tych obszarów w naszej akcji kredytowej. Do 2030 roku sięgną one 40 proc., a zrównoważone finansowanie osiągnie 15 proc. całego portfela kredytów korporacyjnych – dodał Pers.

Rozwój technologiczny obejmie nową aplikację mobilną, asystenta AI oraz platformę mBank CompanyNet dla klientów korporacyjnych. Priorytetem pozostaje dostępność usług 24/7 i bezpieczeństwo cyfrowe.

– Naszym standardem będzie dostępność 24/7, natychmiastowe płatności i odporna infrastruktura. Klient musi mieć pewność, że bank działa zawsze, bez kompromisów – skomentował wiceprezes ds. operacji i informatyki Krzysztof Dąbrowski.

W ramach polityki finansowej bank chce utrzymać koszt ryzyka na poziomie 0,8 proc., wskaźnik kosztów do dochodów poniżej 35 proc., a zwrot z kapitału materialnego (ROTE) powyżej 22 proc. mBank zakłada też wypłatę dywidendy – począwszy od 30 proc. zysku za 2026 rok do 75 proc. w 2030 roku.

– Po latach ograniczeń związanych z kredytami walutowymi jesteśmy gotowi do wzrostu – zadeklarował wiceprezes ds. zarządzania ryzykiem Marek Lusztyn.

– Nasz cel strategiczny to znalezienie się wśród trzech najbardziej efektywnych banków w Polsce w każdym roku obowiązywania strategii – powiedział wiceprezes ds. finansów Pascal Ruhland.

W zakresie kultury organizacyjnej mBank zamierza kontynuować rozwój „mKultury”, opartej na zaangażowaniu, innowacyjności i przedsiębiorczości pracowników.

– Strategię realizują ludzie. Dlatego inwestujemy w rozwój talentów, nowoczesne przywództwo i cyfrowe środowisko pracy – podsumowała wiceprezeska ds. compliance i HR Julia Nusser.

mBank należy do największych banków uniwersalnych w Polsce, notowany jest na GPW od 1992 roku i wchodzi w skład indeksu WIG20. Jego strategicznym akcjonariuszem jest Commerzbank.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Mocne cięcia na liście top picks DM BOŚ. Analitycy pozbyli się akcji banków

    Na koniec wakacji analitycy DM BOŚ zdecydowali się na mocne wietrzenie portfela. Z listy top picks wypadły wszystkie banki i reprezentant sektora informatycznego. Jedyną nowością są rozpędzone ostatnio akcje LPP.

  • mBank ogłosi nową strategię wzrostu we wrześniu. Plan obejmuje lata 2026-2030

    MBANK zapowiedział prezentację nowej strategii na lata 2026-2030, która ma koncentrować się na wzroście organicznym, choć nie wyklucza także potencjalnych przejęć. Strategia zostanie ogłoszona we wrześniu 2025 roku.

  • mBank: Zysk netto w II kw. 2025 r. wzrósł ponad dwukrotnie do 959 mln zł

    MBANK wypracował 959,39 mln zł skonsolidowanego zysku netto w II kwartale 2025 r., co oznacza wzrost o ponad 127 proc. rok do roku. Bank prognozuje przekroczenie 12 mld zł przychodów w całym 2025 r.

  • Nowy rekord giełdy w Warszawie, w grze PKO BP, mBank i Budimex

    Warszawska giełda rozpoczęła piątkową sesję z przytupem. Już od pierwszych minut handlu rynek eksplodował optymizmem, a kupujący rzucili się na akcje – głównie banków i innych dużych spółek. Fala entuzjazmu, która przetoczyła się przez GPW, nie tylko wywindowała indeksy na nowe szczyty, ale przede wszystkim doprowadziła do wybicia górą z 3-tygodniowej konsolidacji. Czyżby to oznaczało, że giełda obudziła się z wakacyjnego letargu i jesteśmy na początku dynamicznej fali wzrostów? Tak przynajmniej sugeruje sytuacja na wykresach WIG i WIG20.

  • 14 ciekawych spółek, na których uaktywnili się insiderzy

    Tegoroczne ożywienie na warszawskim parkiecie i wzrost wycen zachęciły insiderów do większych ruchów. Sprawdziliśmy, na akcjach których spółek doszło ostatnio do ciekawych transakcji.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat