
Fot. spółka
Spółka odnotowała 5,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 11,8 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 9,4 mln zł wobec 16,5 mln zł, a EBITDA sięgnęła 17,5 mln zł wobec 24,4 mln zł w analogicznym okresie 2024 r. Przychody ze sprzedaży w II kwartale 2025 r. wyniosły 112,2 mln zł wobec 112,8 mln zł rok wcześniej.
Półrocze pod znakiem stabilnych przychodów
W pierwszym półroczu 2025 r. Wittchen wypracował 9,66 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 16,66 mln zł rok wcześniej. Przychody sięgnęły 205,92 mln zł wobec 205,78 mln zł rok wcześniej. EBITDA wyniosła 29,3 mln zł wobec 38,6 mln zł rok wcześniej.
Sprzedaż zagraniczna zyskuje na znaczeniu
Sprzedaż na rynkach zagranicznych wzrosła w pierwszym półroczu o blisko 9 proc. r/r do 42,1 mln zł. W samym II kwartale zwiększyła się o 22 proc. r/r do 23,9 mln zł.
– Choć większość przychodów Grupy Wittchen wciąż generowana jest na rynku krajowym, coraz większy udział w całkowitej sprzedaży mają wpływy ze sprzedaży poza granicami Polski. W samym drugim kwartale 2025 roku stanowiły one 21,3 proc. łącznych przychodów (wobec 17,4 proc. rok wcześniej). To efekt inwestycji w umacnianie rozpoznawalności marki Wittchen oraz produktów Grupy wśród klientów na rynkach zagranicznych, zarówno na platformach marketplace, jak i dzięki działalności własnych sklepów online i salonów stacjonarnych – czytamy w komunikacie.
Na koniec czerwca 2025 r. spółka prowadziła sprzedaż przez 8 własnych e-sklepów, 34 platformy marketplace w 23 krajach oraz 25 salonów stacjonarnych w 7 krajach poza Polską.
Prezes o ekspansji i konkurencji
– Nasze inwestycje w rozwój sprzedaży zagranicznej przynoszą efekty – osiągnęliśmy znaczący wzrost sprzedaży eksportowej zarówno w drugim kwartale, jak i w całym półroczu tego roku. Aktywnie pracujemy nad tym, aby był to trwały trend. Wzrosty na rynkach zagranicznych cieszą tym bardziej, jeżeli zdamy sobie sprawę, na jak bardzo konkurencyjnych rynkach działamy. Rywalizujemy na nich nie tylko z uznanymi markami globalnymi, ale także z towarami sprowadzanymi do Europy za pośrednictwem azjatyckich platform. Agresywny marketing i polityka cenowa niektórych konkurentów zmuszają nas do ciągłego uatrakcyjniania naszej oferty, zaś klienci chętniej realizują mniejsze pojedyncze zamówienia, co ma wpływ na osiągane przez nas marże – powiedział prezes Jędrzej Wittchen, cytowany w komunikacie.
Marże i plany inwestycyjne
Marża brutto na sprzedaży wyniosła w pierwszym półroczu 2025 r. 61,4 proc., co oznacza spadek o 1,5 pkt proc. r/r. Wśród działań poprawiających efektywność spółka wskazuje plan rozbudowy centrum logistycznego w Palmirach pod Warszawą.
– Zgodnie z tym, co zapowiadaliśmy wcześniej, prowadzimy prace projektowe i jesteśmy coraz bliżej uzyskania decyzji środowiskowej dla naszej inwestycji w Palmirach. Projekt centrum logistycznego dostosowaliśmy do planów rozbudowy węzła drogi S7, który powstanie tuż obok naszego terenu. Według obecnych założeń, prace budowlane planujemy rozpocząć wiosną przyszłego roku i zakładamy, że mogą one potrwać do połowy 2027 roku – zapowiedział dyrektor finansowy Wittchen Marcin Szyguła.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I półroczu 2025 r. wyniósł 14,91 mln zł wobec 19,88 mln zł rok wcześniej.
Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych, obuwia, odzieży oraz akcesoriów podróżnych. Spółka notowana jest na GPW od 2015 r. i wchodzi w skład indeksu sWIG80. W 2024 r. jej skonsolidowane przychody wyniosły 454 mln zł.