Action miało 185 mln zł zysku netto w 2020 r. Kurs akcji wystrzelił
Grupa Action zakończyła zeszły rok ze wzrostami wskaźników finansowych, zamknęła sanację i rozbudowała biznes w kluczowych dla siebie obszarach, czyli dystrybucji z wartością dodaną w Polsce i sprzedaży produktów konsumenckich zagranicą. W czwartek akcje spółki drożeją o kilkanaście procent.

Fot. Pexels
Rok 2020 był dla Action czasem sprawdzianu, czy wypracowana w sanacji strategia w konfrontacji z pandemią okaże się skuteczna. Patrząc na dobre wyniki finansowe i wzrost zaufania rynku można stwierdzić, że za spółką bardzo owocny okres. Udowodnił on, że w trudnych czasach dystrybutor z Zamienia był gotowy jeszcze dynamiczniej się rozwijać.
Grupa Action w 2020 r. wypracowała zysk netto na poziomie 185 110 tys. zł, wzrost przychodów o 25,8 proc. przy jednoczesnym spadku kosztów o 3,27 proc. i wysoką marżę na poziomie 6,3 proc.
– Za nami bardzo ważny rok w historii Action. Był to czas wykorzystanych szans i rozwoju w kluczowych dla nas obszarach. Mam tu na myśli optymalizację działalności operacyjnej i odbudowę zaufania na rynku. Warto dodać, że dzięki pozytywnemu zakończeniu sanacji, w marcu tego roku Action wrócił do głównych indeksów warszawskiej giełdy, czyli WIG i WIG – Poland – podkreśla Piotr Bieliński, prezes zarządu Action.
W 2020 roku Action ugruntował wypracowany podczas restrukturyzacji nowy model biznesowy ze zmodyfikowaną strukturą organizacyjną i zrewitalizowaną strukturą kosztów. To pozwala Spółce aktywnie rozwijać się organicznie w oparciu o założoną strategię, ale i zmiany, jakie zachodzą na rynku dystrybucji.
– Gdy Amazon w tym roku potwierdził otwarcie biznesu w naszym kraju, my potraktowaliśmy to jako szansę. Po pierwsze, dlatego, że z Amazonem współpracujemy od wielu lat, więc wejście do Polski oznacza zacieśnienie naszej współpracy biznesowej oraz ułatwienie procesów operacyjnych. W kontekście naszego zagranicznego biznesu, skutecznie realizujemy swoją strategię i rozwijamy się na rynkach, gdzie Amazon działa już od lat. Natomiast w Polsce, dzięki koncentracji na dystrybucji z wartością dodaną, czyli VAD nie konkurujemy ze sobą – podsumowuje Sławomir Harazin, wiceprezes zarządu Action.
Grupa Kapitałowa Action to jeden z czołowych, polskich podmiotów na rynku dystrybucji sprzętu IT i RTV/AGD/GSM, a także dystrybutor z wartością dodaną (Action Business Center) oraz znaczący producent sprzętu komputerowego. ACTION posiada projekty e-commerce: sferis.pl – multibranżowy sklep internetowy, gram.pl – jeden z najstarszych serwisów dla graczy w Polsce. Od 2006 r. spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.