
Action z zyskiem i wysoką marżą w I półroczu
– Jak widać w pierwszym półroczu 2021 kontynuowaliśmy trend wzrostowy, który jest wynikiem działania Action w nowej strategii, na którą składa się różnorodna oferta IT i spoza IT wspierana przez zaawansowaną logistykę, nowoczesne systemy informatyczne i rozbudowane działania marketingowe. Te atuty wykorzystują nasi partnerzy, którzy dobrze odnaleźli się na rynku e-commerce w Polsce oraz zagranicą i tak jak my potrafią budować na nim dochodowy biznes. Jednocześnie umacnialiśmy swoją pozycję dystrybutora VAD i poprzez Action Business Center rozwijaliśmy ofertę dedykowaną dziś coraz szerszej grupie resellerów i instalatorów – mówi Sławomir Harazin, wiceprezes zarządu Action.
Jak podkreśliła spółka, największy wpływ na wyniki pierwszego półrocza 2021 wywarły pozytywne skutki zwiększonego popytu na towary oferowane przez podmioty grupy kapitałowej Action, jak również pozytywne skutki zakończonej w roku poprzednim restrukturyzacji emitenta. Nie bez znaczenia były także czynniki wynikające z pandemii COVID-19.
Action podał, że w II połowie br. nadal oczekuje zwiększonego popytu na towary oferowane przez podmioty grupy w związku z: okresem jesienno-zimowym, który istotnie wypływa na zapotrzebowanie na produkty oferowane przez grupę, pozyskiwaniem nowych partnerów i produktów odpowiadających aktualnemu popytowi, dalszym rozwojem obsługiwanych przez grupę kanałów sprzedaży, trwającym zapotrzebowaniem na towary umożliwiające lub wspomagające pracę i naukę zdalną, utrzymującymi się wciąż zakłóceniami w światowych łańcuchach dostaw.
Grupa Action skupia firmy działające w obszarze handlu i produkcji urządzeń IT, RTV/AGD, sprzętu biurowego oraz materiałów eksploatacyjnych. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2.062 mln zł w 2020 r.