Monnari wykazało w I kwartale 2016 r. 20-proc. wzrost przychodów do poziomu 52,6 mln zł. Wynik okazał się zbieżny z konsensusem PAP. EBITDA wzrosła o 22,4 proc. do 5,1 mln zł, a zysk netto o 17,1 proc. do 3,4 mln zł. Oba rezultaty z dużym zapasem pokonały konsensusu – odpowiednio o 17,4 proc. i 37,7 proc. Marża handlowa spadła o 1,8 p.p. r/r, co biorąc pod uwagę ubytki z wcześniejszych kwartałów jest dobrym rezultatem. Marża zmniejszyła się z 53,25 proc. do 51,45 proc.
– Po bardzo dobrym 2015 r. również 1Q’16 wypadł stosunkowo dobrze. Spółka raportowała przychody w ujęciu miesięcznym, dlatego przy mniejszej dynamice kosztów funkcjonowania wypracowany zysk operacyjny osiągnięty został dzięki zwiększonej sprzedaży. Również od strony przepływów pieniężnych sytuacja prezentuje się całkiem nieźle. CF operacyjny wyniósł -1,3 mln zł vs -6,2 mln zł rok wcześniej, a stan gotówki po inwestycjach (1,6 mln zł) i działalności finansowej ukształtował się na poziomie 43,6 mln zł vs 31,7 mln zł rok wcześniej. – ocenia Marcin Stebakow z DM BPS.
Na koniec marca grupa posiadała 147 salonów o powierzchni 27 tys. m2, co stanowiło przyrost o 26,8 proc., w porównaniu do I kwartału 2015 r. Rok temu funkcjonowało 129 salonów o pow. 21,3 tys. m2. Monnari przewiduje dalszy rozwój sieci salonów – planowane jest w 2016 r. zwiększenie powierzchni handlowej o 3-4 tys. m2 realizowane poprzez otwarcia nowych salonów oraz powiększenia lokali już funkcjonujących w centrach handlowych. Spółka w raporcie przyznała także, że spodziewa się wzmocnienia popytu ze strony niektórych gospodarstw domowych przez Program Rodzina 500 Plus. >> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Monnari
Dziś akcje Monnari zyskują 6 proc. Od początku roku zwyżka na kursie sięga 17 proc., a w skali ostatnich 6 miesięcy mamy 7-proc. przecenę.