All in! Games: Pierwszy kwartał pokazuje, że praca wykona w 2020 roku przynosi obecnie efekty

Omawiane walory:

Gościem środowego czatu inwestorskiego StockWatch.pl był Piotr Żygadło, prezes zarządu wydawnictwa gier komputerowych, All in! Games. Podczas spotkania na gorąco omówiono bieżące wydarzenia w spółce, premiery i plany wydawnicze na 2021 r.

All In! Games to wydawca gier komputerowych z siedzibą w Krakowie, działający w branży gamingowej od 2018 roku. Firma wydaje i tworzy gry na komputery osobiste i konsole, pracując nad polskimi i międzynarodowymi projektami, by oferować graczom nowy poziom rozgrywki.

Spółka odnotowała 12,85 mln zł jednostkowej straty netto przypisanej w 2020 r. wobec 13,97 mln zł straty rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła 7,89 mln zł wobec 8,75 mln zł straty rok wcześniej. Natomiast przychody ze sprzedaży sięgnęły 25,75 mln zł w 2020 r. wobec 1,85 mln zł rok wcześniej.

– Spodziewaliśmy się, że będzie lepiej, ale opóźnienia związane z covidem pokrzyżowały nam sporo planów. Na przykład Alaloth miał wyjść w ubiegłym roku. Podobnie z opóźnieniami związanymi z połączeniem i emisją H, procesy te generowały różnego rodzaju koszty obciążające wynik finansowy spółki. […] Patrząc na listę przeciwności, z jakimi przyszło nam się mierzyć, uważam, że wyszliśmy z tego obronną ręką. Pierwszy kwartał pokazuje, że praca wykonana w 2020 roku przynosi obecnie efekty – podsumował rok 2020 Piotr Żygadło, prezes zarządu All In! Games.

W tym roku spółka planuje 22 premiery, z czego znaczącą część stanowią nowe tytuły, a część to będą dodatki do już istniejących gier. Prezes zapowiada, że kolejne gry będą większe, a wysokość ich budżetów może sięgać kilku milionów euro.

– Mamy już w portfelu kilka tytułów, których budżety mogą zostać zwiększone do takich rozmiarów, jeżeli dojdziemy do wniosku, że odbiór rynku jest pozytywny. Proszę pamiętać, że Ghostrunner zaczynał jako projekt z budżetem kilkuset tysięcy złotych. Zakładamy więc, że inne projekty mogą jeszcze urosnąć, jeżeli będzie taki potencjał – powiedział Piotr Żygadło.

>> Gaming na Giełdzie VI: seria czatów inwestorskich i konferencja finałowa

Ciesząca się największym zainteresowaniem gra z portfolio spółki, czyli Ghostrunner, sprzedała się w liczbie blisko pół miliona egzemplarzy w dwa miesiące od wydania. Według prezesa to duże zaskoczenie, i nie spodziewali się przed premierą takiej popularności gry. Gra wciąż będzie rozwijana. Plan wydawniczy Ghostrunnera zakłada zarówno płatne jak i darmowe DLC. 

– W 2021 r. planujemy kilka dodatków do Ghostrunnera i planujemy wydanie specjalnej wersji pod nowe konsole. Rozważane są też opcje wydania pudełkowego. Spodziewamy się, że ten tytuł przez cały ten rok będzie jeszcze całkiem sensownie zarabiał – powiedział Piotr Żygadło.

W tym roku udaną premierę zanotował także Paradise Lost, gdyż w pierwszy weekend zakupiono ok. 12 tys. sztuk gry na samej platformie Steam. Jak zaznaczył prezes, produkcja ta jest na dobrej drodze do zrealizowania najbardziej optymistycznego scenariusza sprzedażowego.

– Sprzedaż gry znacząco przekroczyła nasze przedpremierowe szacunki. Pokazuje to siłę świata stworzonego przez zespół Paradise Lost. Można zresztą znaleźć w sieci wiele pozytywnych opinii o tym projekcie. Planujemy jeszcze wydanie gry na Switcha. Wiążemy z tą premierą (po premierze na PC i “dużych” konsolach) spore oczekiwania. Niewykluczone, że będziemy chcieli zrealizować kolejną grę w tym uniwersum – powiedział Piotr Żygadło.

Spółka pełni rolę wydawcy dla gry Chernobylite studia The Farm 51. Prezes Żygadło potwierdził, że w trakcie targów E3 zostanie ogłoszona dokładna data pełnej premiery gry. Pod koniec kwietnia The Farm 51 poinformował, że pełna wersja zadebiutuje na PC-tach, oraz konsolach w lipcu. Warto przypomnieć, że tytuł zadebiutował we wczesnym dostępie w październiku 2019 roku.

– Early access, ma służyć temu by rozpoznać zapotrzebowanie rynku i dopracować grę. Zostało to wykonane. Ostatnie zmiany wprowadzone przez The Farm 51 jeszcze bardziej poprawiły grę. Wspólnie pracujemy nad kolejnymi udoskonaleniami. Mamy spore zainteresowanie mediów i coraz lepsze oceny od graczy – powiedział Piotr Żygadło.

– Z uwagi na to, że większość zaangażowania finansowania, a więc i ryzyka, było tutaj po stronie Farm 51, nasz udział jest odpowiednio mniejszy niż przy innych projektach. Niemniej jednak uważamy, że umowa jest bardzo korzystna dla obu stron – dodał prezes All In! Games.

Nie zabrakło oczywiście pytań o podzielenie się zyskiem z akcjonariuszami. Prezes zaznaczył, że w przyszłości spółka będzie chciała wypłacać dywidendę.

– Obecnie planujemy reinwestowanie wszystkich planowanych zysków, jednak za kilka lat zapewne będziemy chcieli, aby to się zmieniło. Chcemy by akcjonariusze skorzystali z sukcesu spółki także w ten sposób – powiedział Piotr Żygadło.

>> Zapis całego spotkania z Piotrem Żygadło, prezesem zarządu All in! Games znajdziesz tutaj

All in! Games zajmuje się działalnością wydawniczą na rynku gier wideo. Spółka powstała w wyniku połączenia All in! Games sp. z o.o. z notowaną już na GPW Setantą. Wśród tytułów wydanych przez All in! Games są m.in. Tools Up, Space Company Simulator, Arboria, czy Ghostrunner.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o aigames)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR