
Swoje gry zaprezentowały m.in. 11 bit studios, Starward Industries, All In Games czy Drago Entertainment
Słynne targi E3 w tym roku nie odbyły się. Największa konferencja gamingowa ma wrócić dopiero w 2023 roku. W ich zastępstwie w miniony weekend odbyło się kilka mniejszych eventów w formule online, na których studia i wydawcy zaprezentowali swoje tytuły i plany na najbliższy rok. W sobotę odbyło się organizowane przez GamesRadar Future Games Show, natomiast w niedzielę odbyły się dwa pokazy: konferencja Microsoftu Xbox & Bethesda Games Showcase oraz PC Gaming Show.
11 bit studios: Projekt Dolly, czyli The Alters
11 bit studios w czasie PC Gaming Show po raz pierwszy zaprezentowało nową grę własnej produkcji pod tytułem „The Alters”. To kolejna gra studia wpisująca się w motto „meaningful entertainment”. Gra ma być przygodówką z elementami horroru psychologicznego w settingu science-fiction. Nie podano jednak daty premiery, ani docelowych platform.
– W „The Alters” wcielimy się w Jana Dolskiego – prostego pracownika fizycznego, doprowadzonego przez okoliczności do życiowego rozdroża. Mężczyzna ma problem i przez awaryjne lądowanie na odległej planecie, główny bohater wpada w „śmiertelną pułapkę”. Jego jedyną opcją przetrwania jest stworzenie alternatywnych wersji samego siebie – altersów. Nazywamy ich tak, ponieważ nie są oni klonami. To alternatywne wersje tej samej osoby. Każdy z nich ma inny zestaw umiejętności niezbędnych do osiągnięcia sukcesu, ale gracze muszą też o nich wszystkich zadbać. Każdy ma też niepowtarzalną osobowość, wynikającą z indywidualnej drogi życiowej. Jak przebiegają te ścieżki życia i jak budowane są te relacje – to zależy wyłącznie od Ciebie – powiedział Tomasz Kisilewicz, Game Director gry.
11 bit studios wydawcą gry The Invincible
Sporą niespodzianką PC Gaming Show była też informacja o rozpoczęciu współpracy 11 bit studios i Starward Industries. Warszawskie studio wyda „The Invincible”, czyli grę tworzoną na podstawie książki Stanisława Lema. Współpraca ma obejmować przygotowanie lokalizacji gry, przeprowadzenia testów jakościowych oraz wydanie, promocję i dystrybucję gry na platformach PC (w tym Steam i GOG) oraz konsolach Playstation 5 i Xbox Series X|S. Umowa wydawnicza przewiduje również możliwość wydania gry na innych platformach. Sama produkcja zalicza kolejny poślizg i nie ukaże się w tym roku. Termin premiery gry został przesunięty tym razem na 2023 rok, a o konkretnej dacie zdecyduje wydawca, czyli 11 bit studios. Starward Industries ma zatrzymać większą część zysku ze sprzedaży gry. Podział zysku będzie następował od chwili, gdy łączne wpływy ze sprzedaży gry pokryją wydatki poniesione przez wydawcę.
W ramach podpisanej umowy 11 bit ma objąć 75 tys. akcji nowej emisji Starward z ceną emisyjną 79 zł oraz kupić 25 tys. walorów w cenie 10 zł za walor od prezesa Marka Markuszewskiego. Prezes uzyskał zgodę rady nadzorczej na sprzedaż tych papierów, a pozostałe 355 tys. walorów prezesa pozostanie objęte umową o ograniczeniu zbywalności (lock-up). 11 bit studios po objęciu i zakupie akcji będzie posiadało 5,1 proc. walorów Starward.
– Pozytywnie oceniamy informację odnośnie wydania gry „The Invincible” przez 11 bit oraz inwestycję w Starward Industries. W umowie ustalono, że premiera „The Invincible” nastąpi w 2023 r., a o dokładnej dacie zdecyduje wydawca. Starward ma zatrzymać większą część zysku ze sprzedaży gry. 11 bit po objęciu i zakupie akcji będzie posiadało 5,1 proc. walorów spółki (za kwotę ok. 6,2 mln zł). Ponadto podczas PC Gaming Show opublikowano zwiastun własnej gry „The Alters” (czyli projekt Dolly, który powstaje od ok. 3 lat) i odsłonięto jej kartę Steam. W zwiastunie widzimy głównego bohatera Jana Dolskiego, który jest prostym pracownikiem fizycznym. Po awaryjnym wylądowaniu na odległej planecie aby przetrwać, zmuszony jest przyzwać dodatkowe ręce do pracy – tytułowych Altersów. Tomasz Kisilewicz Game Director gry – wyjaśnił podczas prezentacji, że gra czerpie elementy z różnych nurtów. Gra nie otrzymała na razie daty premiery – skomentował Krzysztof Tkocz, analityk DM BDM – skomentował Krzysztof Tkocz, analityk DM BDM.
Draw Distance ujawnił datę premiery Serial Cleaners
Draw Distance w czasie sobotniego Future Games Show podał datę premiery „Serial Cleaners”, czyli kontynuacji hitu z 2017 roku. Po kilkukrotnym przesunięciu terminu premiery gra w końcu ujrzy światło dzienne 22 września tego roku.
– W dniu premiery gra ukaże się na następujących platformach: PC Windows (w tym: Steam, Epic Game Store, GOG.com), PlayStation 5, Xbox Series X/S, PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch – czytamy w komunikacie.
Akcja gry zostanie osadzona w Nowym Jorku lat 90. XX wieku. Gra ma łączyć w sobie elementy skradanki, szybkiej akcji i multiwątkowej historii mafii. Gracze wcielą się w profesjonalnych czyścicieli miejsc zbrodni.
All In Games zapowiedziało grę Backfirewall_
All in! Games i Naraven Games, szwajcarski zespół deweloperski kierowany przez kobiety, podczas PC Gaming Show zapowiedzieli swój pierwszy wspólny tytuł – Backfirewall_. Gra trafi na platformy PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X|S oraz Nintendo Switch.
Backfirewall_ zabiera gracza w przygodę z samoświadomym systemem operacyjnym OS9. W obliczu konieczności zastąpienia go przez znacznie lepiej zoptymalizowany OS10, cel OS9 jest prosty: powstrzymać telefon przed aktualizacją i pozostać przy życiu. Gracz wcieli się w Asystenta Aktualizacji, otrzyma od złowrogiego Protokołu Aktualizacji zadanie zaktualizowania systemu operacyjnego telefonu. Ale stary, zabugowany OS9, desperacko pragnący uniknąć usunięcia, ma wobec gracza inne plany. Backfirewall_ przedstawia zmagania programów, których kod jest nieustannie usuwany i zastępowany w imię postępu technologicznego.
– Backfirewall_ to bardzo oryginalny tytuł w naszym portfolio. Odpowiada za niego szwajcarski deweloper gier, który kierowany jest przez trzy utalentowane kobiety. Gra, którą wydamy będzie skupiona na narracji, serii zagadek i przygodowej rozgrywce – mówi Marcin Kawa, prezes All in! Games. – Twórczyniom gry udało się stworzyć coś naprawdę oryginalnego, co odnosi się do naszej codziennej łączności z algorytmicznymi platformami cyfrowymi i naszego stałego związku ze smartfonami. To opowieść o nas w cyfrowym świecie. Natomiast od strony stricte biznesowej jest to nasz kolejny krok w stronę produkcji z umiarkowanymi budżetami, które mają bardzo duży potencjał sprzedażowy. Dzięki kontroli wydatków zarówno developer jak i my zaczynamy zarabiać już przy niewielkiej ilości sprzedanych kopii gry – dodaje Marcin Kawa.
– Chcemy, aby gracze poczuli się jak w filmie Pixara, a jednocześnie zastanowili się nad swobodnym sposobem, w jaki korzystamy z urządzeń cyfrowych. Decyzje i wybory, które podejmujemy, uznajemy za oczywiste i zazwyczaj wyrzucamy przedmioty, z którymi nie jesteśmy emocjonalnie powiązani – mówi Julia Jean, dyrektor kreatywny w Naraven Games. – Jeśli po zagraniu w naszą grę zastanowisz się dwa razy za każdym razem, gdy aktualizujesz swój telefon, moja praca została wykonana – dodaje Julia Jean.
Od 13 do 20 czerwca, Backfirewall_ bierze udział również w Steam Next Fest. Przez okres trwania wydarzenia na platformie Steam dostępna jest wersja demo gry.
Drago Entertainment: Winter Survival zadebiutuje we wczesnym dostępie 27 października
Autorska gra studia Drago Entertainment pod tytułem „Winter Survival” trafi do sprzedaży we wczesnym dostępie 27 października br. Survivalowa, produkcja jest już praktycznie w całości ukończona, trwają ostatnie szlify oraz przygotowania do jej dalszego rozwoju. Współwydawcą gry jest Movie Games.
– Wstępnie zakładaliśmy, że Winter Survival trafi w ręce graczy w drugim kwartale tego roku i produkcyjnie byliśmy do tego przygotowani. Jednak podjęliśmy decyzję o wydaniu gry w październiku, ze względu na korzystniejsze ,,okno wydawnicze’’. Doszliśmy do wniosku, że czerwiec nie jest najlepszym momentem na premierę tak ważnego dla nas tytułu. Wzięliśmy pod uwagę rozpoczynający się okres wakacyjny, porę roku totalnie niepasującą do klimatu gry, zaplanowany na czerwiec wysyp darmowych dem gier na Next Fest na platformie Steam, a także duże obniżki z okazji Steam Summer Sale na przełomie czerwca i lipca – powiedział Lucjan Mikociak, Studio Head of Drago Entertainment.
W „Winter Survival” gracz będzie wędrował po parku stanowym w USA wśród wzgórz Mount Washington. Niespodziewanie jednak jego wyprawa przeobrazi się w pełną grozy i niepewności walkę o przetrwanie. W czasie rozgrywki będzie można doświadczyć zimna, pragnienia, głodu i skrajnego wyczerpania – nie tylko fizycznego ale i mentalnego, co jest jednym z unikatowych systemów, które Winter Survival wprowadza do sektora gier survival. Do zadań gracza będzie należało roztapianie śniegu, polowanie, rozpalanie ognia, budowanie schronienia oraz wspinanie się po stromych urwiskach skalnych. Ponadto projekt jest wzbogacony o system dynamicznej zmiany pogody.
Gra od momentu zapowiedzi była cały czas rozwijana i dopracowywana, m.in. dzięki współpracy ze zdobywcą obu biegunów Ziemi – Markiem Kamińskim, który przekazał twórcom gry cenną wiedzę i doświadczenie z zakresu wypraw górskich, przygód survivalowych. Ma to wpływ na osiągnięty w grze realizm.