
(Fot. spółka)
– Wejście na Węgry to kolejny krok przybliżający nas do realizacji wizji Allegro, bycia ulubionym miejscem zakupów w Europie. W ciągu zaledwie kilkunastu miesięcy od udanego startu w Czechach i Słowacji platforma ma już ponad 2,5 miliona aktywnych kupujących. Teraz chcemy dać się poznać węgierskim konsumentom i zadbać o ich pozytywne doświadczenia zakupowe. Węgry to jeden z najbardziej perspektywicznych kierunków europejskich ze względu na niskie nasycenie rynku dużymi markami i rosnące zapotrzebowanie na ofertę sklepów internetowych. Węgierscy klienci chętnie kupują w sieci – regularnie robi to blisko 70 proc. internautów – powiedział chief commercial officer w Allegro Matthias Frechen, cytowany w komunikacie.
Spółka podkreśliła, że start węgierskiej odsłony Allegro to także korzyści dla sprzedających, a wejście na węgierski rynek to powiększenie grupy potencjalnych klientów o kolejne 10 mln.
Dzięki podejściu „Wystaw raz, sprzedawaj wszędzie” polscy sprzedający mogą z łatwością rozpocząć sprzedaż na rynku węgierskim, czeskim czy słowackim. Nie muszą zakładać nowego konta, aby zyskać dostęp do międzynarodowego grona kupujących – wszystko ustawią z poziomu jednego konta firmowego na allegro.pl. Ponadto Allegro pomaga tłumaczyć oferty, przeliczać ceny i budować popyt na lokalnych rynkach. Firma zapewnia również gotową ofertę logistyczną w ramach narzędzia „Wysyłam z Allegro”, realizującego zagraniczne dostawy za pośrednictwem popularnych firm kurierskich. Dodatkowo na specjalnej stronie dla sprzedających Allegro dzieli się wskazówkami dotyczącymi sprzedaży na różnych rynkach, uwzględniając regionalne różnice w preferencjach konsumentów.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.