
Rośnie konkurencja w branży e-commerce, akcje Allegro zaliczają dziś mocną przecenę (Fot. Amazon)
Pół roku po uruchomieniu polskiej wersji swojego sklepu Amazon przeszedł do prawdziwej ofensywy. Amerykański gigant wprowadził właśnie usługę Amazon Prime (odpowiednik Allegro Smart, ale w dużo szerszym zakresie) oferując darmowe dostawy produktów z ponad 30 kategorii. Członkowie Amazon Prime mogą korzystać z nielimitowanych, darmowych dostaw produktów oznaczonych logo Prime, do domu, Paczkomatów lub punktów odbioru nawet następnego dnia, bez minimalnej wartości zamówienia. Program obejmuje także dostęp do filmów i seriali Prime Video, darmowe gry PC i comiesięczną subskrypcję kanału Twitch na Prime Gaming. Gigant proponuje też darmowy 30-dniowy okres próbny usługi. Po jego zakończeniu Prime kosztuje 49 zł rocznie lub 10,99 zł miesięcznie.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak polscy klienci przyjęli uruchomiony na początku tego roku serwis Amazon.pl. Wprowadzając Amazon Prime do Polski możemy zaoferować darmową dostawę nawet następnego dnia, dostęp do nagradzanych filmów i seriali, a także gier komputerowych i o wiele więcej. Oferujemy klientom unikatowy program za 49 zł rocznie, który dostarczy im niezapomnianych wrażeń zakupowych i zapewni dostęp do najwyższej jakości rozrywki – powiedział dyrektor generalny Amazon.pl Mourad Taoufiki, cytowany w komunikacie.
W ramach Amazon Prime kupujący mogą korzystać z darmowej dostawy nawet następnego dnia, która obejmuje zarówno znanych polskich marek, takich jak Yope, Zelmer, Gerlach, Trefl czy Krosno, jak i największych światowych producentów, m.in. Apple, Samsung, Under Armour, Maybelline, LEGO, Philips, L’Oreal Paris, Puma, Bose, HP i Lenovo.
– Wprowadzając Amazon Prime do Polski, chcemy ułatwić życie klientom, oferując im szybką i darmową dostawę milionów produktów oraz szeroki wybór filmów i seriali dostępnych do obejrzenia w każdej chwili i z dowolnego urządzenia – nie wspominając o fantastycznych okazjach cenowych. Zaprojektowaliśmy Prime w taki sposób, by był prosty w obsłudze i jak najlepiej dostosowany do zmieniających się warunków życia naszych klientów. Ale to dopiero początek. W przyszłości planujemy wprowadzić jeszcze większy wybór produktów dostarczanych jeszcze szybciej oraz rozszerzyć naszą ofertę filmów i seriali o kolejne pozycje – podsumował wiceprezes Amazon Prime Jamil Ghani.
AliExpress otwiera hub logistyczny w Polsce
Na e-commercowej scenie robi się naprawdę tłoczno. Dziś AliExpress, czyli platforma należąca do Alibaba Group, ogłosiła, że pierwsze samodzielne centrum logistyczne w Polsce zostało ukończone i rozpocznie działalność.
Zlokalizowane w pobliżu Łodzi centrum logistyczne zajmuje łączną powierzchnię 10,000 mkw. i ma rozpocząć działalność przed listopadowym Dniem Singla na AliExpress, czyli największym na świecie Globalnym Festiwalem Zakupów. Zamówienia wysyłane z hubu logistycznego zostaną dostarczone w gwarantowanym terminie 3 dni na terenie całej Polski i powinny dotrzeć do największym miast, takich jak Warszawa, Łódź, Poznań, Kraków i Katowice już następnego dnia w przypadku niektórych zamówień. Lokalizacja hubu będzie również wykorzystywana do obsługi okolicznych rynków, takich jak Czechy, Austria, Słowacja i Niemcy. We wrześniu platforma ogłosiła także uaktualnienie swojej aplikacji, tak aby zaooferować użytkownikom w Polsce darmową dostawę dla ponad 80 proc. produktów.
– Polska jest naszym regionalnym hubem w Europie Środkowo-Wschodniej i była naturalnym wyborem inwestycyjnym na pierwsze centrum logistyczne w regionie dla AliExpress. Nowe centrum zapewni szybszą wysyłkę dla użytkowników w kluczowych miastach – dodał Gary Topp, dyrektor generalny AliExpress na Europę Środkową i Wschodnią.
Informacje o ruchach Amazona i Alibabay odbiły się na wycenie akcji Allegro. We wtorek o 10:15 notowania spółki spadają przy najwyższych na rynku obrotach (100 mln zł) o 4,3 proc. do 55,71 zł.