
(Fot. Amica/fb)
Zysku brutto w I kw. br. wyniósł 3,9 mln zł wobec 45,2 mln zł zysku rok wcześniej.
– Główne czynniki wpływające na poziom zysku brutto na sprzedaży:
• Podwyżki cen sprzedaży
• Podwyżki cen na komponenty, materiały, energię do produkcji (stal, elektronika),
• Spadek marżowości w kategorii towarów wynikający ze wzrostu kosztów transportu (kontenery) oraz podwyżek cen od dostawców – czytamy w komentarzu zarządu.
Zysk operacyjny wyniósł 10,7 mln zł wobec 45,4 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 834,7 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 790 mln zł rok wcześniej.
Kluczowe informacje nt. sprzedaży na poszczególnych rynkach:
- Ponad 5,4 proc. wzrost sprzedaży r/r
- Podniesienie cen na wybranych rynkach od stycznia 2022
- Na rynku polskim wzrost sprzedaży o 12 proc. r/r.
- W regionie zachodnim sprzedaż wyższa r/r o ponad 5,7 proc.
- Na rynku wschodnim spadek przychodów o 2,6 proc.
- Zawieszenie sprzedaży w Ukrainie.
- Wstrzymanie produkcji na rynek rosyjski
- Region północny wzrost sprzedaży 32 proc.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2022 r. wyniósł 3,2 mln zł wobec 33 mln zł zysku rok wcześniej.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. W 2021 r. miała 3 434 mln zł skonsolidowanych przychodów.