
(Fot. Amica/fb)
Zysk operacyjny wyniósł 10,3 mln zł wobec 18,5 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 649,5 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 691,2 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 5,9 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 1,9 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 895,1 mln zł w porównaniu z 2 123,5 mln zł rok wcześniej.
– Na spadek wartości przychodów w porównaniu do okresu porównawczego znaczący wpływ w bieżącym okresie miały czynniki makroekonomiczne, do których możemy zaliczyć pesymistyczne nastroje konsumenckie, obserwowane na rynkach krajów europejskich. Ponadto zmniejszenie działalności na rynku rosyjskim spowodowało spadek wartości przychodów o około 66 mln zł – czytamy w sprawozdaniu z działalności.
Zysk EBITDA sięgnął 68,7 mln zł wobec 96,1 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Marża zysku brutto na sprzedaży w I-III kw. br. wyniosła 26,9 proc. wobec 26,5 proc. rok wcześniej, marża EBITDA – odpowiednio: 3,6 proc. wobec 4,5 proc. rok wcześniej.
– Największy wartościowo wpływ na zwiększenie marży na zysku ze sprzedaży w porównaniu do okresu porównawczego miało wzmocnienie polskiego złotego (PLN) do juana chińskiego (CNY), co w efekcie pozwoliło skompensować negatywny wpływ zmniejszenia przychodów ze sprzedaży – czytamy dalej.
Zadłużenie Grupy na koniec 30 września 2024 jest niższe o ponad 50 mln zł niż w okresie porównawczym. Zostały wykupione obligacje o wartości 7,5 mln zł. Grupa spłaciła zobowiązania z tyt. kredytów na kwotę 40,3 mln zł, wskazano także.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I-III kw. 2024 r. wyniosła 8,2 mln zł wobec 4,2 mln zł zysku rok wcześniej.
– Pozytywnie zaskoczyły nas przychody ze sprzedaży, które okazały się zauważalnie wyższe niż w 2Q24, pomimo prawie całkowitej redukcji sprzedaży na rynku rosyjskim. Szczególnie dobrze wyglądał popyt na rynku polskim, co dobrze zwiastuje przed 4Q, który zawsze jest sezonowo najmocniejszy. Pozostałe rynki wyglądały poprawnie, jedynie sprzedaż na południu mogłaby być nieco wyższa zważywszy na wzorzec historyczny, dla tam spółka boryka się z mocną konkurencją – skomentował Mateusz Chrzanowski, analityk Noble Securities.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80. W 2023 r. miała 2,84 mld zł skonsolidowanych przychodów.